DVD-recension: Dumpa honom

Vi har tonvis med A-kändisar (Ben Affleck, Drew Barrymore, Scarlett Johansson, Justin Long med flera), vi har svek, vi har ny kärlek, vi har dejter som misslyckas, dejter som lyckas, vi har en kille som inte vill gifta sig, och en tillhörande flickvän som vill det. Vi har en älskarinna i garderoben och en fru på skrivbordet, vi har tjejen som väntar otåligt vid telefonen efter att lämnat ut sitt nummer på krogen och vi har killen som ligger runt med alla av kvinnligt kön som kommer n...

Vi har tonvis med A-kändisar (Ben Affleck, Drew Barrymore, Scarlett Johansson, Justin Long med flera), vi har svek, vi har ny kärlek, vi har dejter som misslyckas, dejter som lyckas, vi har en kille som inte vill gifta sig, och en tillhörande flickvän som vill det. Vi har en älskarinna i garderoben och en fru på skrivbordet, vi har tjejen som väntar otåligt vid telefonen efter att lämnat ut sitt nummer på krogen och vi har killen som ligger runt med alla av kvinnligt kön som kommer nära.

Vi har mycket som resulterar i en komplicerad film där vi får lära oss om hur killar egentligen fungerar. Vad betyder det egentligen att en kille inte ringer inom tre dagar? Om han säger sig behöva gå upp tidigt nästa morgon, har han verkligen ett tidigt möte eller vill han bara bli av med ett one-night-stand? De och många andra frågor får vi ”svar” på i denna komedi.

Filmen spelar stort på igenkänningsfaktorn och jag tvivlar på att någon kan titta på filmen utan att minst ett par gånger dra efter andan och tänka ”fan, där har ju jag varit – var han verkligen inte intresserad?”

3