Aviseringar
Rensa alla

Eu-Moped som 15 åring?


Fernan_king:

Dom skiter i utbildning om de blir för mycke...

Jo, men hur svårt är det att ta EU-kort ärligt talat. Personligen tror jag det vore bättre att höja gränsen ett år och slopa utbildningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Husknuten:

Jo, men hur svårt är det att ta EU-kort ärligt talat. Personligen tror jag det vore bättre att höja gränsen ett år och slopa utbildningen.

Kommer inte hjälpa häller (iaf inte här där jag bor) Dom kör som galningar endå, Sätt ut mer poliser skulle jag säga


   
SvaraCitera

Husknuten:

Men då kan vi ju låta 15-åringar ta D-kort också. Jättekul att åka buss med nån pubertal fjortis till förare. Att man mognar med åldern är ett faktum. Inte på minsta sätt subjektivt. En 16-åring har en mognare körstil än en 15-åring.

men vi pratar om en moped ingen jävla buss[shake]

och om vi säger såhär frånomed imorn blir det bara 16åringar som får köra moped" då är vi utan olyckor,ingen dör,vihoo vägverket har uppnått 0visonen..noooot[tired]

kommer inte hända ett skit! det som behövvs är som sagt en redig trafikutbildning!

det är bara massa skitsnack från personer som föröker få det svårare att köra motordrivna fordon efter vägen..har inget att göra med trafiksäkerhet eller nått sånt.

vissa förstår mer och vissa mindere men om du tror att det gör nån skilnad på att höja åldersgränden på en fjantig moped te 16år ja då tror du inte lite fel.

och kom inte nu me omogna svar att en 5åring borde ta b-kort för nu håller vi på med moped/mopedkörkort!


   
SvaraCitera

pörr40:

men vi pratar om en moped ingen jävla buss[shake]

Vad är skillnaden mer exakt? Det är fortfarande ett motorfordon som framförs på allmän väg och utsätter andra för fara. Vad var problemet med liknelsen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Luddeandersson:

NEJ! (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Husknuten:

Vad är skillnaden mer exakt? Det är fortfarande ett motorfordon som framförs på allmän väg och utsätter andra för fara. Vad var problemet med liknelsen?

men lilla vännen! det är väll en jävla skilnad på en stor buss som krävs bla:körstil,mkt att tänka på vid stopp,parkering,när du ska svänga osv än en liten jävla cykel med mopedmotor!?

vad är det för fara du menar att en 16åring klara bättre av än en 15åring?överallt finns det faror och dom kommer inte minskas när man fyllt 16 och kör moped..men däremot en som kört moped från 15 till 18 är ju en bra säker förare..men skulle man då sätta en 18åring på en moped så skulle den köra mkt dåligare än 15åringen som kört i några år..så vad du än menar så är det teori och en bra trafikutbildning och uppkörning i trafik som behövvs! kan ju inte vara mer?och framför allt övningen och kunskapen man lär dig! om du såsom höjer körkortet till 30år så måste man träna och lära sig siuationer(stavning?) och som dom slesta hållt med om så ju tidigare detso bättre! om man vart så omogen som du förklarar så har aldrig sverige satt 15 år på en mopedjäven utan 20år! är ju inte så att dom drar lott om hur gammal man ska va utan det är nog bra många tester innan dom beslutar det!

om det var nått som du inte förstod så kan du skriva om du bara ska dryga dig em dåliga exempel så kan du skita i å skriva[rolleyes]


   
SvaraCitera

pörr40:

det är väll en jävla skilnad på en stor buss som krävs bla:körstil,mkt att tänka på vid stopp,parkering,när du ska svänga osv än en liten jävla cykel med mopedmotor!?

Klart det är mycket svårare att köra buss än moped. Har aldrig sagt något annat.

pörr40:

överallt finns det faror och dom kommer inte minskas när man fyllt 16 och kör moped.

Farorna är kvar, men risken att orsaka/råka ut för en olycka minskar.

Sedan skulle bättre utbildning förmodligen förbättra trafiksäkerheten mer än en höjd åldersgräns. Det tror jag också. Men att påstå att man inte mognar med åren är inget annat än felaktigt.

Förstår inte problemet med bussen heller riktigt. Du verkar ju resonera så att man inte mognar alls mellan 15 och 16. Varför skulle man då göra det mellan 16 och 21?


   
SvaraCitera

Husknuten:

Förstår inte problemet med bussen heller riktigt. Du verkar ju resonera så att man inte mognar alls mellan 15 och 16. Varför skulle man då göra det mellan 16 och 21?

visst mognar man men på 1 år så kan man säga att det knappt är nån skilnad!

kanske kan säga KANSKE att tjejerna skulle mogna mer på 1:år än killarna(inge illa menat men killar vill alltid va värst i trafiken osv) så att höja moped te 16 skulle inte ge nån större inverkan på säkerheten!

märker man på alla motorfordon åker man moppe så trimmas det,epa då fufflas de me ryckspärrar,lätt mc ska det trimmas,bil ska trimmas och busa med osv osv!

så jag tror knappast att det bättras om man höjer moppe te 16..eller om det ändras så blire mer motsatt effekt efetrsom dom vill köra när dom e 15.

och 16-21 är ganska bra många år emellan! klart man mognar men jag tror inte du förstår mig som jag vill här[cute]


   
SvaraCitera

pörr40:

visst mognar man men på 1 år så kan man säga att det knappt är nån skilnad!

Skulle tro att det är ett av de år i livet man mognar allra mest faktiskt. Sedan föreslår jag inte att man ska höja gränsen för moped. Tror precis som du att utbildning är effektivare.

Invände enbart mot påståendet att det inte skulle hjälpa alls med höjd för det skulle det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja tyker man bordde senka til 13, ja börja åka när ja var 10, tjörde moppe å så här äfterr var mann litä för liten män vid 13, de e nog bra så får mann tjöra bil vi 16 såm i usa å mc åkså när man e 16.


   
SvaraCitera

Turkeso:

ja tyker man bordde senka til 13, ja börja åka när ja var 10, tjörde moppe å så här äfterr var mann litä för liten män vid 13, de e nog bra så får mann tjöra bil vi 16 såm i usa å mc åkså när man e 16.

jo det låter ju jätte bra..noot[bigsmile]nog fatt jag också körde moppe sen ja va 12 men så mogen var man inte då måste en erkänna[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera