1-3 timmar typ.
Försöker klara "Space Megaforce" till SNES på svårighetsgraden Wild just nu, det är svårt som bara den.
Egentligen så har jag redan klarat det spelet på den svårighetsgraden, men nu försöker jag klara alltihop "in one sitting", så att säga, istället för att pausa spelet på nätterna i typ en vecka.
Annars så lirar jag rätt mycket Final Fantasy (1-10 och Tactics, fast oftast 5, 6 och 9), samt en hel del "GoldenEye 007" till N64.
Jag har mer eller mindre fastnat i 90-talsspel.
Hur vanligt är det egentligen nuförtiden att spel handlar om ren enkel underhållning och medryckande musik?
Jag tycker att det känns lite ovanligt med såna spel nuförtiden, nu verkar spel ha blivit besatta av att vara "seriösa" och "episka", och de här spelenn verkar inte bry sig så mycket om musik heller - de verkar oftast vara helt tysta eller möjligtvis ha något "stämningsfullt" pianoplink i bakgrunden eller liknande.
Tänk er exempelvis arkadspel som "Street Fighter 2" och "Turtles In Time". vad hände med den typen av spel?
Alltså de där spelen som prioriterar ren spelglädje före allting annat och som dessutom har oerhört medryckande och minnesvärd musik?
Det räcker med att ta en titt på exempelvis banan Alleycat Blues i arkadspelet "Turtles In Time" för att förstå PRECIS vad jag menar:
Den där typen av ren action och spelglädje tycker jag att man borde återuppliva;
och helst att man då lirar med några fysiskt närvarande kompisar i samma rum också.
när jag inte är absorberad av skolan och plugg kan jag lätt sitta dagarna ut och spela, så det blir några timmar (är dock medveten om att jag är en spelberoende så får avbryta spelandet ibland för att komma tillbaka till verkligheten)
Missy02:
Hur vanligt är det egentligen nuförtiden att spel handlar om ren enkel underhållning och medryckande musik?
Jag tycker att det känns lite ovanligt med såna spel nuförtiden, nu verkar spel ha blivit besatta av att vara "seriösa" och "episka", och de här spelenn verkar inte bry sig så mycket om musik heller - de verkar oftast vara helt tysta eller möjligtvis ha något "stämningsfullt" pianoplink i bakgrunden eller liknande.Tänk er exempelvis arkadspel som "Street Fighter 2" och "Turtles In Time". vad hände med den typen av spel?
Alltså de där spelen som prioriterar ren spelglädje före allting annat och som dessutom har oerhört medryckande och minnesvärd musik?
Det räcker med att ta en titt på exempelvis banan Alleycat Blues i arkadspelet "Turtles In Time" för att förstå PRECIS vad jag menar:Den där typen av ren action och spelglädje tycker jag att man borde återuppliva;
och helst att man då lirar med några fysiskt närvarande kompisar i samma rum också.
Jag tror mest det är nintendos genre, spel på ps4, xbox och pc siktar oftare på att vara verklighetstrogna och t.ex. likna krig så bra det går.
Varierar ganska mycket. För det mesta spelar jag bara runt 0,5-2 timmar dag, men igår satt jag och Trevlig-Snubbe och lirade Minecraft ca 7-8 timmar, och sen på kvällen gick jag in på GTA V, så jag tror det blev runt 10-12 timmars spelande igår
Brukade spela mellan 4-6 timmar om dagen, mer när jag var yngre. Nu undviker jag spel så mycket som möjligt.
Inte mycket nuförtiden då det finns mycket annat att göra. Förr då kunde det bli flera timmar.
runt 3-4h maybe? Dock inte dagligen utan kanske 3 gånger i veckan. Men spelar jag sims kan jag lugnt sitta 10h på ett dygn
Nima Haddad:
kompis när min pappa inte tvinga mig gå i skolan jag spelar mycket
Jaja jag mycket fata kompis min