Jag har en bil med avkapat avgasrör så ljuddämparen är borta och det ljudet kan faktiskt bli relativt jobbigt... Jag kör denna bil på våran skogsväg dock så snuten kan ej säga något hehe
Filleboii:
Nej jag älskar ljudet från t.ex en gammal muskelbil från 60-talet med en högljud v8 eller en stor och fin lastbil med 730 hästkrafter och även där en vrålande v8!
mm ok
Armagedon:
Lite tråkigt bara. Det behöver såklart inte vråla och ryta, sånt är bara påfrestande och jobbigt. Men det behöver heller inte vara knäpptyst.
nä självklart inte. men överlag är det väl positivt om bilar blir tystare. även om ni enskilda personer ba "wOOOOH MIN BIL SKA BRUMMA ALLA SKA HÖRA" fast ingen vill höra liksom
men fattar
...
behöver o behöver
Filleboii:
Jag har en bil med avkapat avgasrör så ljuddämparen är borta och det ljudet kan faktiskt bli relativt jobbigt... Jag kör denna bil på våran skogsväg dock så snuten kan ej säga något hehe
hehe du e asacool
Filleboii: Bensinbil
Jag vill ha en elbil som låter, tyvärr låter elbilar knappt någonting alls, annars hade jag röstat på det alternativet. Att höra på motorljudet när man trampar på gasen är som musik, ju.
Jarps:
Jag vill ha en elbil som låter, tyvärr låter elbilar knappt någonting alls, annars hade jag röstat på det alternativet. Att höra på motorljudet när man trampar på gasen är som musik, ju.
Håller med dig där
Något jag älskar är när dieselbilar gör svartrök som den på min profilbild
Filleboii:
Något jag älskar är när dieselbilar gör svartrök som den på min profilbild
Som detta klipp då. Förstår inte varför du gillar svartrök.
Ice:
Som detta klipp då. Förstår inte varför du gillar svartrök.
Mycket vackert men tycker om när röken är ännu mörkare och tjockare
Bensinhoj...
Det här är fint hehe
Bensinbil blir det givna svaret. Varför jag väljer bort de andra alternativen???
Diesel är mest för bilar som ska rulla långa långa sträckor men det vet inte dieselägarna om som startar sin dieselbil och ska köra 2 km till sin supermarket eller 1 km till dagis och grubblar över varför inte tempmätaren går upp.
Elbil är väl iof sig drömmen men jag är inte superrik och har möjlighet att lägga 1/2 miljon till 1 miljon på en bil så därför faller den bort. Samt att batteriernas körsträcka inte riktigt är vad jag anser man kan kräva. Inget man gör en roadtrip Jönköping > södra Spanien > Grekland > Jönköping med.
Två intressanta alternativ är: Gengas och Tändkulemotor. Inget miljövänligt men trots något som med dagens bensinpris på 13 kronor för 95 oktan är klart intressant.
Gengas vet säkert de flesta vad det är. Användes under andra världskriget i Sverige då det var brist på bensin. Bränslet är vanlig ved. Dvs vem som helst kan gå ut i skogen och samla ihop lite grenar och trästammar som fallit ner och stoppa i gengasaggregatet och köra på.
Tändkulemotor är väl mest känd i gamla fiskebåtar och fungerar lika lysande än i dag. Vem har inte hört fiskebåtens karaktätistiska dunkande ljud... dunk... dunk... dunk... dunk... dunk... dunk... dunk... dunk... dunk...
Tändkulemotorn går i princip att köra på allt som innehåller olja ex matolja. Den perfekta oljan är att man kontaktar en restaurang eller korvkiosk och ber att få derar frityrolja som de friterar pommes och liknande i. 25 liter frityrolja räcker till ca 50 mils bilkörning. Avgaserna luktar som matoset när man friterar pommes.
hade gärna kört tesla pga acceleration och high tech
Bensin är lättast och mest tillgänglig.
Föredrar diesel. Mycket högre vrid (nm) än bensin per hästkraft
Vridet kommer mycket ridigare, redan vid t.ex. 1500rpm kontra 3000rpm på en bensinare.
Åker du långtur så glider du tyst o fint i 130km/h på 1750rpm - finns inte på världskartan med bensin.
Mycket mer effektiva effekt kontra förbrukning.
Lugnare motorkarraktär. Tröttnat på bensinare som måste illvarvaa för att hända något = drar bensin som fan
Har en rak 6a på 3.0l och 272hk samt nästan 600nm.
Perfekt balans effekt och förbrukning.
Diesel är nog överlag det bästa för mig, Är ju också det ända bränsletypen för traktorer nuförtiden så.