Räänkkutus: Vissa bussar, lastbilar å t.o.m bilar måste ha turbo för å kunna köra i uppförsbackar.
Min 5.7 liters hemi har inga problem med uppförsbackar och den sitter i ett fordon med en tjänstevikt på 2,5 ton
Räänkkutus: Lyssna på den i början, 3L OM603 Mercedes diesel motor, den låt riktigt bra.
Vet inte riktigt vilken du menar då videon började 3 minuter in och även i början så hörde jag inget annat än bilar som lät... trasiga
Storchen84:
Min 5.7 liters hemi har inga problem med uppförsbackar och den sitter i ett fordon med en tjänstevikt på 2,5 ton
Vet inte riktigt vilken du menar då videon började 3 minuter in och även i början så hörde jag inget annat än bilar som lät... trasiga
Du prata om hur diesel är hemskt men du ha en 5.7LITERS HEMI?
Du vet väl att desto mer liter en motor ha desto mer förorena den?
Men vi ha väl våra olikheter, jag är ju trots allt dieselfanatiker å du verka va tvärtemot.
Räänkkutus: Du prata om hur diesel är hemskt men du ha en 5.7LITERS HEMI?
Du vet väl att desto mer liter en motor ha desto mer förorena den?
Jag vet, och jag anser att jag betalar en kriminellt låg årsskatt på den med tanke på dess koldioxid per kilometer-utsläpp.
Räänkkutus: jag är ju trots allt dieselfanatiker å du verka va tvärtemot.
Jag är motståndare till förbränningsmotorn rent allmänt och blir det lite lite mer för varje framsteg som görs när det gäller elbilar och alternativa bränslen. Jag hade gärna sett början av en avveckling av förbränningsmotorn i personbilar dom närmsta sådär 20-25 åren, men att jag är särskilt emot diesel och alltid varit är att jag inte litar på allt lallande om att det tack vare partikelfilter och rening och all annan skit ska vara så mycket bättre än bensinare. Moderna dieslar med sina partikelfilter och/eller rening kanske är bättre ur miljösynpunkt - men jag tror inte att partiklar som inte renas är så bra att andas in - på samma sätt som det visade sig att asbest inte är det. Dieselgate förstärkte bara denna misstanke, jag tror dock att vi tyvärr har långt kvar tills partiklar från dieselavgaser bevisas vara lika farliga som asbest.
Men att mina förhoppningar anses vara orealistiska, konstiga eller rent av löjliga av någon är ingen nyhet direkt
Storchen84:
Jag vet, och jag anser att jag betalar en kriminellt låg årsskatt på den med tanke på dess koldioxid per kilometer-utsläpp.
Jag är motståndare till förbränningsmotorn rent allmänt och blir det lite lite mer för varje framsteg som görs när det gäller elbilar och alternativa bränslen. Jag hade gärna sett början av en avveckling av förbränningsmotorn i personbilar dom närmsta sådär 20-25 åren, men att jag är särskilt emot diesel och alltid varit är att jag inte litar på allt lallande om att det tack vare partikelfilter och rening och all annan skit ska vara så mycket bättre än bensinare. Moderna dieslar med sina partikelfilter och/eller rening kanske är bättre ur miljösynpunkt - men jag tror inte att partiklar som inte renas är så bra att andas in - på samma sätt som det visade sig att asbest inte är det. Dieselgate förstärkte bara denna misstanke, jag tror dock att vi tyvärr har långt kvar tills partiklar från dieselavgaser bevisas vara lika farliga som asbest.Men att mina förhoppningar anses vara orealistiska, konstiga eller rent av löjliga av någon är ingen nyhet direkt
Nädå, det är lungt, lite sot i lungorna ha aldrig skadat
Men som sagt, man ska ha roligt medans man kan 🙂
Räänkkutus: Men som sagt, man ska ha roligt medans man kan 🙂
Och därför har jag min hemi - det är trots allt min drömbil. Och jag är glad att min drömbil blev en som "bara" kostade 330k istället för nån på några mille.
Storchen84:
Och därför har jag min hemi - det är trots allt min drömbil. Och jag är glad att min drömbil blev en som "bara" kostade 330k istället för nån på några mille.
Justé, å jag ha min OM603