Jag röstar grönt.
6laxari1laxask:
Sverigedemokraterna
17.9% (42 st)
Idioti.
otp.
vänster
6laxari1laxask:
Vänsterpartiet (Du röstade på detta alternativ)
6laxari1laxask:
Miljöpartiet (Du röstade på detta alternativ)
Det är intressant, oavsett site som vänder sig till unga eller vem som helst, så verkar västersidan alltid ha egen majoritet i omröstningar men inte i SIFO-undersökningar.
Omröstning på en annan sida. (Som vänder sig till alla åldersgrupper)
Vilket parti kommer du rösta på i valet?
Resultat efter 570 röster:
(s)
18% (100)
(v)
12% (71)
(mp)
20% (115)
(m)
18% (102)
(c)
4% (25)
(fp)
7% (39)
(kd)
1% (5)
(Pp) Piratpartiet
5% (29)
(Sd)
13% (72)
Annat pariti (sig vilken om du vill=
2% (13)
I alla fall på den siten så skulle MP vara sveriges störata parti.
Siffror är bara siffror, men det är en intressand fråga.
Vänsterblocket: 50%
Högerblocket: 30%
Ungdomen har andra prioriteringar än vuxna. Vuxna har ofta familj och på något konstigt sätt har M fått i de här familjemänniskorna att Ms politik gynnar dem.
Jag har en bekant familj som röstade M i senaste valet, trots att deras ekonomi är beroende av barnbidrag. De blev rädda när välfärdsavvecklingen började. De kommer inte att rösta M igen.
jagharenkattunge:
Ungdomen har andra prioriteringar än vuxna. Vuxna har ofta familj och på något konstigt sätt har M fått i de här familjemänniskorna att Ms politik gynnar dem.
Ja, det är fan fascinerande hur dom har lyckats dilla i folk att högerpolitiken är för dom. Många faller t om för "Nya arbetarpartiet"-skitsnacket. Det är så jävla vidrigt
6laxari1laxask:
Vänsterpartiet (Du röstade på detta alternativ)
Funderar annars lite på fi, jag gillar inte deras ideologi men jag gillar fi i alla sakfrågor. typ. Dessutom gillar jag gudrun och tycker hon har ett orättvist dåligt rykte. Jag önskar att jag fick gudrun + vänsterpartiet, som det var förr 🙁
Strongolicious:
"INFÖR VALET TVÅTSNTIE"
åh det var länge sen jag skratta så mycket <3 ska köra honom i maraton tror jag! ÄLSKARE
vaa, trodde det fanns massa anton abele-videor, hittar typ fyra 🙁
6laxari1laxask:
Ja, det är fan fascinerande hur dom har lyckats dilla i folk att högerpolitiken är för dom. Många faller t om för "Nya arbetarpartiet"-skitsnacket. Det är så jävla vidrigt
Det är det. I Finlands presidentval 2006 ställde Samlingspartiet(finska moderaterna) upp med en kandidat de kallade "Arbetarnas president". Socialdemokraterna med sittande president kontrade med deras slogan "Hela folkets president" :D. Det var kick ass!
Needless to say så vann SDP.
6laxari1laxask:
Övrigt, nämligen: (Du röstade på detta alternativ)
Piratpartiet
SD !
6laxari1laxask:
Moderaterna (Du röstade på detta alternativ)
Tycker att Alliansen har överlägsen politik på många områden, främst finanspolitik och skolfrågor. Det vore fullständigt otänkbart att rösta på oppositionen, inte bara för att jag inte sympatiserar med politiken utan även p.g.a val av partiledare. Vinner de, då blir Mona Sahlin statsminister. Fullständig katastrof, för hon inger verkligen inget förtroende som andas "Jag kommer kunna styra landet". Och bredvid henne står den där clownen Lars Ohly som alltid trilskas och hänger med S och MP på nåder. Det gör att oppositionen som helhet känns osynkade, de har liksom inget gemensamt schwung.
Alliansen är eniga om mycket mer, och valmanifestet som presenterades igår har i många fall fördelar både för min ekonomiska situationen och för boendeorten. De enda som i min mening kan känna sig lurade av Alliansens politik är pensionärerna som har orimligt höga skatter, samt handikappade och sjuka (sträng F-kassa bl.a). Chefer, vanliga knegare såväl som studenter har dock alla fått det bättre ekonomiskt tack vare deras politik.
Wall of text ends here. Kände att det var så många vänsterpartister och sverigedemokrater här på forumet att jag var tvungen att ventilera extremerna lite och snacka om "riktiga" partier istället
6laxari1laxask:
Övrigt, nämligen: (Du röstade på detta alternativ)
Piratpartiet tror ja!
6laxari1laxask:
Miljöpartiet (Du röstade på detta alternativ)