Aviseringar
Rensa alla

VAL 2010. Vilket parti röstar du på? (Gamla tråden)

tigr
 tigr

toknazism hela dagen blir det nog iår igen

SvaraCitera

6laxari1laxask:

Övrigt, nämligen: (Du röstade på detta alternativ)

Fi

SvaraCitera

Jag valde blank/resultat, då jag inte bestämt mig än.

Viktiga frågor för min del är hur de olika partierna hade tänkt fixa tillräckligt med studentbostäder och lärlingsplatser/jobb.

"Vi ska stimulera bostadsmarknaden med x antal miljoner"

Frågor som kommer upp i mitt huvud är:
Stimulera, vad menar ni med det?
Tänker ni bygga fler bostadsrätter eller hyresrätter?
Vart får ni dessa x miljonerna ifrån?

"Vi ska stimulera dittan och dattan" har jag hört väldigt mycket den senaste tiden, förstår inte ett snyft av det dock.

Sen en annan sak jag grubblat mycket över är hur folk får för sig att rösta "kommunistiskt"? Inget emot er, jag undrar bara vart tankarna kommer ifrån då jag personligen hade föredragit ett samhälle där alla kämpar för sina egna pengar, använder pengarna på det de känner är nödvändigt och sköter sitt. Inte är väll jag intresserad av att hjälpa grannen överleva?

Survival of the fittest kan jag tycka, samtidigt bör det finnas någon form av skyddsnät för de som ligger riktigt brunt till. Själv känner jag att jag inte skulle må så bra om jag visste med mig att jag överlever för att fröken advokat eller herr läkare studerat och jobbat hårt för att tjäna pengar för att må bra, som de sen skattar enormt mycket på som sen går till mig som står i korvlådan. Då skulle jag vilja likna mig själv med en tjuv eller en parasit.

Nu vet jag själv med mig att jag inte kommer bli varken läkare eller advokat och kommer förmodligen inte leva lika "gott", men inte fan behöver man väll deras inkomst för att överleva? Eller är det så att folk som inte har ett flådigt jobb tjänar så pass lite att man måste få någon form av bidrag för att överleva?

Om någon som känner sig kunnig och (helst) opartisk i valfrågan, skulle kunna skicka ett svar till mig i ett pm så att jag kan komma till lite insikt i vad jag bör rösta på så hade det vart enormt uppskattat.

Om inte det lockar kan jag ju ses som en orörd röst som kan vändas över till det parti ni tänker rösta på.

Som avslutning; Förlåt om jag trampat någon på tårna eller liknande, men jag är mycket okunnig inom politik och tycker inte riktigt om det.. men känner att jag måste påverka mitt eget liv på något sätt.

Tack o hej :]

SvaraCitera

6laxari1laxask:

Moderaterna (Du röstade på detta alternativ)
11.4% (29 st)

SvaraCitera

TERRORISTPARTIET!

SvaraCitera

6laxari1laxask:

Blank(Du röstade på detta alternativ)

SvaraCitera

Nej, men seriöst... Okej att stimulera det privata genom sänkta skatter etc., men det är inte okej att rea ut statsägt och sedan presentera det som vilken inkomst som helst i budgeten. U-länder säljer statsägt och kraschar sin lilla chans till välfärd, Sverige borde inte göra detsamma.

SvaraCitera
Johemo

Moderaterna (Du röstade på detta alternativ)

För att jag älskar frihet.

SvaraCitera
Ämnesstartare

6laxari1laxask:

Socialdemokraterna (Du röstade på detta alternativ)

Eller vänstern. [cute]

SvaraCitera
Ämnesstartare

Har röstat på ND, blanda inte ihop dem med SD eller Svenskarnas parti.

SvaraCitera
Ämnesstartare

SD 2010.

SvaraCitera
Ämnesstartare

6laxari1laxask:

Sverigedemokraterna (Du röstade på detta alternativ)

skoja

SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hade tänkt att rösta på Natonaldemokratena som jag alltid gjort men jag kommer nog att ge min röst till Jimmie Åkesson det här valet för att öka chanserna att Sd kommer in riksdagen nu när dom jobbat så hårt för det.

SvaraCitera
Ämnesstartare

6laxari1laxask:

Miljöpartiet (Du röstade på detta alternativ)

SvaraCitera