Det jag menar är att om Sverige styrdes efter mitt intresse, men bara jag tyckte det var bra, skulle Sverige inte vara ett bra land, då man inte tog någon som helst hänsyn till majoritetens värderingar och åsikter.
Men dröm på du, anarkistiskt samhälle skulle aldrig fungera
sthlm1994:
det gör jag inte, men Lars Ohly påpekade att han hellre skulle velat leva i Fidel Castros samhälle än Usa.
Trodde det var Blairs Storbritannien han pratade om?
sthlm1994:
Tycker du alltid ska ha rätt till åsikt:)
Självklart.
sthlm1994:
Men om du nu tycker alla partier är skit tycker jag du ska överväga att skapa ett eget
Det är fan dags tror jag.
dazed_and_confused:
Trodde det var Blairs Storbritannien han pratade om?
Han säger två-tre gånger att han hellre skulle velat leva i en diktatur som passade hans intresse än en demokrati som lyssnade på majoritetens intresse - USA
sthlm1994:
Han säger två-tre gånger att han hellre skulle velat leva i en diktatur som passade hans intresse än en demokrati som lyssnade på majoritetens intresse - USA
USA politiker pratar ju dock inte om det som ligger i allmänhetens intresse har det ju framkommit pga båda partierna tycker ganska lika i dom stora frågorna osv, lite samma grej håller på att komma till sverige mer och mer.
Subliminal:
Ska vi rösta om allt?
Nej. Regering osv borde t.ex. inte skita fullkomligt i vad folket tycker i olika frågor. Finns flera exempel där det inte blivit som majoritetn av befolkningen tycker vilket i mina öron låter rätt odemokratiskt.
sthlm1994:
Jag trodde du var anarkist.
Sade jag att jag var anarkist?
sthlm1994:
det gör jag inte, men Lars Ohly påpekade att han hellre skulle velat leva i Fidel Castros samhälle än Usa.
Betyder det att han inte lämpar sig som partiledare eller vad? Han får tycka så om han vill.
sthlm1994:
Ohly va djupt ifrågasatt och det jag menar är att demokratin ska alltid gå i första hand, instämmer du inte?
Instämmer. Men man kan inte direkt tolka att han tar avstånd från USA som att han vill avskaffa demokratin eller någonting.
Ensamvargen:
Betyder det att han inte lämpar sig som partiledare eller vad? Han får tycka så om han vill.
Ehm sorry men jag tycker att en svensk riksdagspolitiker, t.o.m. partiledare borde i alla avseenden prioritera demokratin och inte sina egna intressen
Moderaterna (Du röstade på detta alternativ)
Lite rädd över att så många röstar på V..
1 röst på ND
lol
sthlm1994:
Ehm sorry men jag tycker att en svensk riksdagspolitiker, t.o.m. partiledare borde i alla avseenden prioritera demokratin och inte sina egna intressen
Riksdagspolitiker är också människor.
sthlm1994:
Vänsterpartiet (Du röstade på detta alternativ)
vad i helvete? 30% har röstat på vänsterpartiet?
sthlm1994:
Vänsterpartiet (Du röstade på detta alternativ)
amsterdaim:
vad i helvete? 30% har röstat på vänsterpartiet?
såg det med, blev glad!
och 0 på fp
Dräparen:
sthlm1994: Vänsterpartiet (Du röstade på detta alternativ)
Men vafan, sluta nu.
amsterdaim:
Men vafan, sluta nu.