Dberorpå:
sthlm1994: Vänsterpartiet (Du röstade på detta alternativ)
sthlm1994: Sverigedemokraterna
sthlm1994: Kristdemokraterna
förklara detta
Rödingajävel:
lol, VP är ju verkligen kommunister. Ta en koll på Folkpartiets partiprogram från 70-talet, t.o.m. de var mer vänster än vad dagens Vänsterparti är.
Jag skiter fan i Folkpartiet eller "låtsasliberalerna" som de även brukar kallas.
Vänsterpartiet är kommunister som efter Sovjets och Berlinmurens fall insåg att deras kära ideologi inte längre uppskattades - så dem bytte namn till något som skulle klinga bättre i svenskens öra.
Självklart har deras fasad tonas ner i samma stuk som t.ex. SD och KD - men i grund och botten är alla som röstar på VP och ärligt tror på det dem säger - illaluktande kommunister som inte har någon aning om hur ett land ska skötas.
waait what, ND och FI?! Vart är KP!
dazed_and_confused:
förklara detta
vänstern för jag gillar dom mest, utifrån det jag hört osv.
sd pga. att jag är nyfiken på resultat
kd nästan av samma anledning som sd: för att jag är djävligt djävulsk av mig och helt ärligt inte bryr mig om världen.
Subliminal:
Jag skiter fan i Folkpartiet eller "låtsasliberalerna" som de även brukar kallas.
Men du tycker troligtvis att de är höger om Vänsterpartiet i alla fall? Det var de även då, och ändå var de mer vänster än dagens "Vänster"parti.
Subliminal:
Självklart har deras fasad tonas ner i samma stuk som t.ex. SD och KD - men i grund och botten är alla som röstar på VP och ärligt tror på det dem säger - illaluktande kommunister som inte har någon aning om hur ett land ska skötas.
Javisst, många som röstar på V är långt radikalare än partiet. Men att kalla partiet kommunister är bara tardigt. Socialdemokrater är de däremot.
sthlm1994:
Att rösta blankt är som att inte rösta överhuvudtaget.
Njae det är att visa att det inte finns något man vill rösta på.
sthlm1994:
Vad skulle du ha röstat på i år?
ök.
crap hela bunten
så det får bli en troll-röst för FI
sthlm1994:
Feministiskt initiativ (Du röstade på detta alternativ)
Dberorpå:
vänstern för jag gillar dom mest, utifrån det jag hört osv.
sd pga. att jag är nyfiken på resultat
kd nästan av samma anledning som sd: för att jag är djävligt djävulsk av mig och helt ärligt inte bryr mig om världen.
hm, fascinerande, man gillar ju att se när något går helt åt helvete det är sant, om det är en stor bilolycka som har skett på vägen hem från skolan så vill man ju se spektaklet, i get that.
dazed_and_confused:
man gillar ju att se när något går helt åt helvete det är sant, om det är en stor bilolycka som har skett på vägen hem från skolan så vill man ju se spektaklet, i get that.
Precis, och sedan är det ganska Roligt att se sdare bli missnöjda när deras land väl gått åt helv. Då kan man stå vid sidan av deras gråtpöl och säga Vad var det jag sa?, dock med en blick - även fastän man sj röstade på SD, fast; det vet ju inte de
skulle sympati rösta rött, dem verkar behöva det. spännande att köpa grisen i säcken
Älskar att MP+V alltid får egen majoritet på UM...