Jag har haft lite problem med mat för kanske ett halv år sen. Jag fick bulimi. Jag förlorade pms och sånt och rasade i vikt. Sen så har jag börjat äta normalt. Eller normalt och normalt jag äter inte så ofta men när jag gör så äter jag liksom. Men nu är det så att jag fortfarande inte fått tillbaka pmsen. Jag har gått upp två kilo och så, men varför kommer inte mensen?
Har någon vart med om samma sak?
ÄNDRAT 2009-11-06 20:36
Kroppen kanske inte har återhämtat sig helt än.
men det var liksom ett halv år sen...
Råder dig att fråga en läkare så du får pålitliga svar.
vågar inte..
Moen:
vågar inte..
Det är alltid obehagligt att gå till en läkare men känns väldigt ofta bättre efteråt. Våga!
Därför att du troligen inte äter ordentligt nu heller..
Förlorade PMS. Det låter ju hur bra som helst. Men mensen var kvar, eh, eller?
Det kan ta ett tag för mensen att komma tillbaka, och det är olika från person till person. Ge det ett halvår till så ska du se att den kommer.
Sen kanske du tycker att du äter bra, fastän du inte gör det. Kroppen kanske inte får tillräckligt med näring, fett och energi.
Förstår ej varför saknar din PMS.
min mens kom tillbaka för några månader sedan efter en låång tid. de tar tid för kroippen att återhämta sig.. min mens är fortfarande orgelbunden & jag får mens flera ggr i månaden. de tar ett tag. så du behöver nog inte oroa dig.
du har gått upp två kilo men hur mkt gick du ner?
det kommer nog med tiden så länge du fortsätter äta. Men gå till herr doktor för säkerhetsskull!
jag gick ner ca 8 kg till 10 kg..
Moen:
jag gick ner ca 8 kg till 10 kg..
Ring 1177 rådgivning dygnet runt, anonymt.
Ring och fråga.
Varför du inte har mens.
Gillar folk som tror att PMS = mens. Jag vill klappa dem på huvudet och nypa dem i kinderna.