Det här är frågor som har cirkulerat i mitt huvud sen fjortonårsåldern. Hur vänder sig egentligen killar ( och tjejer med för den delen) till seriösa förhållande och sex? Kan ett seriöst förhållande börja med sex?
ÄNDRAT 2012-06-08 20:39
ja! båda mina seriösa förhållanden gjorde det.
Fingerprints:
Kan ett seriöst förhållande börja med sex?
Svar: Ja.
qazedctgb:
ja!
Nintendo:
Ja.
jovisst, men hur ser man på en tjej/kille om man har sex "första dejten" ? Ger det ett oseriöst intryck?
det här är i alla fall tankar som snurrar runt i mitt huvud när jag ska börja träffa en ny kille. Och visst har jag också haft seriösa förhållanden som börjar med sex men kan det ge problem?
Fingerprints:
jovisst, men hur ser man på en tjej/kille om man har sex "första dejten" ? Ger det ett oseriöst intryck?
Kärlek och respekt.
precis som ett "oseriöst" kan ett "seriöst" förhållande börja på vilket sätt som helst, även med sex.
Fingerprints:
men hur ser man på en tjej/kille om man har sex "första dejten" ? Ger det ett oseriöst intryck?
Detta är: Individuellt.
min tumregel för allt som "ska" vara i relationer är: gör det du vill för din magkänsla är awesome.
Vill jag ligga direkt, då gör jag det. känns det inte helt 100 att ligga direkt, då väntar jag.
Fingerprints:
men man är ju två om att ha sex på första daten tyckte du han var oseriös?
dra åt helvete med dina kristna värden
Jag har haft förhållanden (i brist på andra ord) med killar (dock inga tjejer) som börjat med sex och jag har haft förhållanden där sex inte var det som skapade det.
Hos mig har det varit att när ett förhållande börjar med sex blir relationen på ett sätt definierat av sex. När relationen börjar med icke-sexuell närhet i stället så ligger mer fokus, tycker jag, på hjärtats längtan än kroppens längtan.
Fast detta kan mycket väl bero på att jag varit mer kär i killar som jag inte haft sex med från början än med de andra. Jag vet inte om det beror på sexet eller om det beror på killarna (eller mig!) ens.
Men ett råd är:
Ha sex om du vill ha sex.
Ha absolut inte sex om du inte vill ha det eller är tveksam.
Lev ditt liv så att du på din dödsbädd kan sjunga "Je ne regrette rien!"
Faktiskt så ångrar jag att jag inte gav det sexuella ett större utrymme hos en av killarna, och jag ångrar att jag lät det sexuella få ett för stort utrymme i ett annat.
Jag är väl tossig.
klart det kan
+ man vill väl inte köpa grisen i säcken
Fingerprints:
men hur ser man på en tjej/kille om man har sex "första dejten" ? Ger det ett oseriöst intryck?
ah shit
om ngn sexar mig på 1:a dejten är d tack å hej
försöker dock alltid testa dem genom att försöka ha de, men om jag lyckas så ba "nej" *slänger bort'*
qazedctgb:
men man är ju två om att ha sex på första daten tyckte du han var oseriös?
Tanken kan slå mig att det bara var sex han var ute efter
Tickstart:
dra åt helvete med dina kristna värden
Det här är en undran, inte något jag följer.
haha, är så okristen man kan bli. Men tack för det!