Notifications
Clear all

###########

Topic starter

sitter och äter en påse av de där extra tunna och krokiga ostbågarna som finns att köpa. vet du vilken sort jag menar? crizpy cheez cruncherz heter de. undrar om de ska föreställa väldigt genmodifierade minimorötter, ser precis ut så och det torde vara något väldigt karaktärsdrivande och existentiellt bundet att sätta i sig. värsta framtidsmaten med andra ord. en grönsakskopia där större delen av det man blir bättre och starkare av inte finns. den ringa mängd näring majsmjölet sätter till vägs inte på långa vägar upp av bortfallet av fibrer och balans. de är ju gjorda för att man ska äta dem och bli sämre, mer förvirrad, tappa bort sig själv, tro att man är någon annan än den man ser ut som ur sina medmänniskor ögon och sedan skylla det på någon icke inblandad i fenomenet. den förmenta förmodade föga framstående fläktande smaksensation de sägs uppgöra är i själva verket en portal - in i tid, glömska, tristess, allvar och oro, bort från djup, glädje och livets mångfald. ätandet innebär en strävan, men mot vad, och varför?

Topic starter

too long didnt read

ReplyQuote
Topic starter

[love]

ReplyQuote
Topic starter

1nie:

den ringa mängd näring majsmjölet sätter till

innehåller majsmjöl någon näring överhuvudtaget? majs är väl typ bara socker och hårdsmälta

1nie:

in i tid, glömska, tristess, allvar och oro, bort från djup, glädje och livets mångfald. ätandet innebär en strävan, men mot vad, och varför?

En strävan mot "perfekt" smak som kräver så lite prestation som möjligt för att få i sig?

ReplyQuote
Topic starter

genus:

too long didnt read

[sad]
skrev till min mamma först, hon gillar ostbågar väldigt mycket, så därför står det "vet du vilken sort jag menar?"

megatherium:

[love]

[bigsmile]

Jungman Jansson:

innehåller majsmjöl någon näring överhuvudtaget? majs är väl typ bara socker och hårdsmälta

undrade också det, trodde inte det först men googlade och det är gjort av majs och det finns en del mineraler, protein och omättat fett i.

Jungman Jansson:

En strävan mot "perfekt" smak som kräver så lite prestation som möjligt för att få i sig?

eller så tror man att man ska äta det man blir sjukast av för att visa att man mår sämre än andra.

ReplyQuote
Topic starter

åh, vad fint!

ReplyQuote
Topic starter

[confused][tired]

ReplyQuote
Topic starter

1nie:

undrade också det, trodde inte det först men googlade och det är gjort av majs och det finns en del mineraler, protein och omättat fett i.

oväntat, men inte i några betydande mängder anar jag?

1nie:

eller så tror man att man ska äta det man blir sjukast av för att visa att man mår sämre än andra.

om man har ett lite självdestruktivt sinneslag kanske

ReplyQuote
Topic starter

Fingerprints:

[confused][tired]

[crazy]

Jungman Jansson:

oväntat, men inte i några betydande mängder anar jag?

hittade denna sidan... ganska intressant att läsa om majsmjöl
http://www.saltakvarn.se/produkt/produktblad/5230.htm
anar att det är i större mängder än i vetemjöl iaf

Jungman Jansson:

om man har ett lite självdestruktivt sinneslag kanske

[smile]

ReplyQuote
Åtta

Tråden flyttad från Texter och berättelser/Noveller och Berättelser

ReplyQuote
Topic starter

tack åtta. jag kom på det sen att jag borde lagt den i klotter där alla mina trådar hör hemma.

ReplyQuote

ondgjorde jätteskoj

ReplyQuote
Topic starter

1nie:

hittade denna sidan... ganska intressant att läsa om majsmjöl
http://www.saltakvarn.se/produkt/produktblad/5230.htm

ok, mer än vad jag trodde

1nie:

anar att det är i större mängder än i vetemjöl iaf

vad har du emot vetemjöl?, sett att du skrivit om det innan

ReplyQuote