Vi tänkte slänga ihop en lista med 00-talets bästa saker. Tanken är att vi kan köra en lista varje torsdag eller liknande.
Här kan ni önska vad ni ska skriva för lista, ni får självklart ta fler än en, och sedan är det bara att börja skriva.
Vi har följande (fylls på eftersom):
00-talets ...
Angelica:
... bästa hiphop låtar.
Sofia:
... bästa svenska låtar.
Jillie:
... mest irriterande låtar
Erik:
... bästa filmer.
Exempel på listor:
00-talets ...
... mest inflytelserika/roligaste/mest idiotiska/your choice to pick människor
... dummaste uttalanden
... största sporthändelser
... viktigaste ord
... mest betydelsefulla händelser (krig, maktbyten, ekonomi, et c.)
... 00-talets modehändelser
Jag funderar lite på att skriva om 00-talets bästa hiphop album istället, men jag ska tänka ett tag till på det.
Är det top 10 som gäller? Fler? Färre?
Jag har personligen inte bestämt mig för antalet, men det blir nog 5.
Och Erik, det blir album!
Sophia Olofsson:
Är det top 10 som gäller? Fler? Färre?
Jag tycker att vi anpassar antalet efter listan, alltså att vi inte bestämmer i förväg. 10 är ju dock ett bra mål, så att det inte blir "De 225 bästa svenska postumt utgivna deckarna".
Angelica Capitao:
Och Erik, det blir album!
Ok!
Jag kör en lista på 00-talets skönaste Youtube-kändisar. Behöver dock förslag på fler, här är de jag tänkte:
1. Spy i direktsändning-kvinnan
2. Alejandro Fuentes-Bergström
3. "Kom igen nu Britt-marie"-mannen
4. Skogsturken
5. Den höge jamaicanske guiden
Star Wars kid
Crazy frog bros
Erik Nahlén:
Jag kör en lista på 00-talets skönaste Youtube-kändisar
Hmm, bara jag som tycker det känns lite konstigt att den heter "00-talets" när YouTube bara funnits i typ 4 år. Vore det isåfall inte bättre med "00-talets skönaste internetkändisar"?
André Vifot Haas:
Hmm, bara jag som tycker det känns lite konstigt att den heter "00-talets" när YouTube bara funnits i typ 4 år. Vore det isåfall inte bättre med "00-talets skönaste internetkändisar"?
Sant sant.
Lägger upp min första lista på måndag!
Är det någon annan som vill göra Filip & Fredrik? Alltså till exempel lista deras bästa moments, rangordna programmen eller något annat. Annars är jag superfrivillig
Sophia Olofsson:
Är det någon annan som vill göra Filip & Fredrik? Alltså till exempel lista deras bästa moments, rangordna programmen eller något annat. Annars är jag superfrivillig
Ta det du Sophia!
00-talets största tv-ögonblick skulle ju någon kunna skriva om. Eller 00-talets bästa tv-serier.
Kristoffer Hanson:
Jag är ju lite av en tv-nörd
Jag tänkte skiva, eller i alla fall försöka skriva, en 00-talets största snackisar. Så har ni något bra att komma med så bara bomba den här tråden! De jag har hittils är (vet dock inte om alla ska med):
9/11, den där sydafrikanska löpartjejen som de utreder om hon är man , tsunamin , den fulla dansken som sprang in på planen, Britneys mentala hälsa, FRA, Lost...
Hur går det med alla de här listorna? Nu har vi ingen tills nästa fredag
Sophia Olofsson:
Filip & Fredrik?
André Vifot Haas:
00-talets största snackisar.
Erik Nahlén:
Hur går det med alla de här listorna?
Det går inte alls. Vet inte om jag orkar göra den.
Erik Nahlén:
Filip & Fredrik?
Det går! Jag har börjat, sen fick jag ett mastodontprojekt i engelska som slukar tid. Men den är absolut på gång!