soimpolite:
borde det inte ge mindre muskler om man tränade mindre?
Nej, få och noggrant genomförda armhävningar ger starkare (och mer väldefinierade) muskler. Många armhävningar ger utdragna muskler och bra kondition.
iddqd:
Snyggare med någorlunda välbalanserad kropp, tro mig.
fast om hon inte ska träna SÅ mkt så märks det nog inte så mkt förutom att hon får en hyfsat vältränad mage. men visst är det snyggare att ha tränat hela kroppen. men om man inte orkar så
Mow Skwoz:
Nej, få och noggrant genomförda armhävningar ger starkare (och mer väldefinierade) muskler. Många armhävningar ger utdragna muskler och bra kondition.
aha och samma sak gäller magmuskler?
men om man tänker att man gör 100 bra genomförda så borde det ju ge mer resultat. och man tog pauser osv.
soimpolite:
aha och samma sak gäller magmuskler?
Ah, situps menar jag förstås. Eller tja: detta gäller alla träningsformer. Typ.
Mow Skwoz:
Ah, situps menar jag förstås. Eller tja: detta gäller alla träningsformer. Typ.
ahh men om man vill träna magen och armarna. hur borde man lägga upp träningschemat?
edit: för att få synligt resultat
soimpolite:
hur borde man lägga upp träningschemat?
edit: för att få synligt resultat
Färre än hundra repetitioner, till att börja med: sikta på 15-30 per set. Långsamma rörelser. "Ligg kvar" lite när musklerna är som mest belastade och låt inte pauserna mellan seten överskrida en minut.
Mow Skwoz:
Färre än hundra repetitioner, till att börja med: sikta på 15-30 per set. Långsamma rörelser. "Ligg kvar" lite när musklerna är som mest belastade och låt inte pauserna mellan seten överskrida en minut.
tack ska testa det nästa gång!