Aviseringar
Rensa alla

13-årig flicka tros tagit sitt liv


Ämnesstartare

ZHUCHENG-SHANDONG:

Jag undrar vad som hade hänt, var det något liknande som med det där kontot på instagram?

Har ingen aning... Alltså, något _jävligt_ seriöst och läskigt måste ha hänt, självmord vid tretton års ålder är väldigt väldigt väldigt sjukt att ens överväga. Jag blev utsatt för en våldtäkt när jag var tretton och jag skulle aldrig ens övervägt eller tänkt tanken ta livet av mig då. Kanske var det ett nät av dåliga händelser i hennes liv och sedan så blev det droppen, vem vet.

Väldigt hemskt i alla fall att det kan gå så långt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

​Nya uppgifter - 45-årig man skäligen misstänkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad är straffet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

g*nus:

Nya uppgifter - 45-årig man skäligen misstänkt.

fy fan vad sjuka människor de finns. Och att dom kan gömma sig så lätt bakom påhittade identiteter är fan riktigt obehagligt. [cry][sad]

[sad][love]


   
SvaraCitera

g*nus:

- 45-årig man skäligen misstänkt.

Vidrigt, det skulle kunna vara hans egen dotter!
Jag undrar om han skulle kunna göra något sådant mot sin egen dotter, eller vad han skulle tycka om en annan jämnårig man gjorde något sådant mot hans dotter.

Jag använder ganska sällan smileys för att dem är så fula men nu gör jag det.
[mad][mad][mad][mad][mad]


   
SvaraCitera
Czar
 Czar

Miceparade:

Hade fått för mig att denna statistik endast gällde män/kvinnor, ej ungdomar. Skulle du kunna länka info kring detta?

Se, självmord bland ungdomar (10-14år).

http://ki.se/content/1/c6/08/20/22/sjalvmord%20i%20sthlm%20lan%20och%20sv%20KFA%...

Miceparade:

Händelsen blir ju inte mindre av ett faktum bara för att statistik påvisar att vissa saker ofta sker enligt ett visst mönster.
Vad är din poäng med att förminska denna situation? Den blir ju inte mindre vidrig för att pojkar eventuellt oftare begår självmord än flickor. Det är inte heller mindre fruktansvärt att pojkar begår självmord oftare än flickor på grund av att denna händelse inträffat.

Varför sätter du dessa två enskilda saker mot varandra?

Det är inte min avsikt att förminska någon händelse. Jag redogjorde att pojkar begår självmord mer än flickor, eftersom en diskussion enbart om ena könet inte ger en hel verklighetsbild.

Miceparade:

Tråden är till för att offergöra det faktiskta offret för den här händelsen, samt vad jag kan förstå, liknande händelser. Inte att prata om hur synd det är om flickor vs pojkar.

Därför att enligt ts:

I vilket jämställt samhälle tar 13åriga flickor livet

Hon relaterar till jämställdhet, och offergör endast flickor. Rätt motsägelsefullt, då jämställdhet gäller båda könen, eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad bra att DU felciterar mig efter DIN agenda då. Det jag framförde var __självmord pga sexuella trakasserier_ och det är ojämnställt att sexuella brott mot kvinnor (som är en enorm majoritet att bli utsatta) går så långt att en 13åring tar sitt liv. snälla lämna tråden, du vet uppenbarligen inte vad du pratar om.


   
SvaraCitera

g*nus:

Nya uppgifter - 45-årig man skäligen misstänkt.

fy fan [sad]


   
SvaraCitera

Czar:

Se, självmord bland ungdomar (10-14år).

Tackar!

Czar:

Det är inte min avsikt att förminska någon händelse

Må så vara, men det är resultatet av ditt uttalande. Hoppas att du själv ser detta.

Czar:

eftersom en diskussion enbart om ena könet inte ger en hel verklighetsbild.

Detta hade varit korrekt om diskussionen handlade om självmord bland ungdomar. Nu handlar diskussionen dock om något annat, men det finns inget som hindrar dig att ta upp det här ämnet i en annan tråd och jag är ganska säker på att både g*nus ochjag skulle vara intresserade av att läsa och posta i den.

Czar:

Rätt motsägelsefullt, då jämställdhet gäller båda könen, eller?

Vad provocerande av dig att göra detta till en fråga. Det får dig att framstå som en såndär person som tycker att oavsett vad feminister eller genusintresserade säger, så ljuger de och vill egentligen bara hata män så mycket de bara kan och ta alla toppjobb och tror att kvinnor och män är precis likadana etc. Oavsett, vad de säger.

Svaret på frågan är dock att nej, det är inte motsägelsefullt då diskussionen handlar specifikt om ett ganska så vidrigt fall, och (får jag anta) generellt om mäns våld mot kvinnor, vilket ju också i stor utsträckning förekommer och är starkt knutet till ämnet jämställdhet.

Vidare är svaret även Ja, självklart gäller jämställdhet båda könen, och ja det är min genuina åsikt vare sig du tror mig eller ej.


   
SvaraCitera
Czar
 Czar

Miceparade:

Må så vara, men det är resultatet av ditt uttalande. Hoppas att du själv ser detta.

Okej.

Miceparade:

Detta hade varit korrekt om diskussionen handlade om självmord bland ungdomar. Nu handlar diskussionen dock om något annat, men det finns inget som hindrar dig att ta upp det här ämnet i en annan tråd och jag är ganska säker på att både g*nus ochjag skulle vara intresserade av att läsa och posta i den.

Nej tack.

Miceparade:

Vad provocerande av dig ...

Okej.

Den politik feministerna(och genusvetare) bedriver bryr jag mig särskilt inte om, bara det går åt rätt håll åtminstone.


   
SvaraCitera