Aviseringar
Rensa alla

13 årig tjej - väger 80kg - Hur ska jag gå ner i vikt?

Hur är din kroppsform? Sitter det mesta av fettet kring magen och armarna eller rumpan/låren och armarna?

Minska portionerna och byt ut det onödiga mot nödvändigt och nyttigt, så börjar du röra på dig regelbundet och ofta. Med regelbundet menar jag inte en gång per vecka, utan mer än en gång och vid varje träningspass/aktivitet ska du hålla på i Minsta en timme. Med "ofta" menar jag inte att du ska springa en timme Ofta utan menar att du ska röra på dig Vad Du Än Gör. Rör benen, sträck på dig, gå omvägar istället för genvägar, lägg dig inte i sängen för att tänka utan gå en snabb promenad.
Kom ihåg att vila också annars kan det hända att du tappar kontrollen på grund av stress.
Juste, glömde det viktigaste: Sluta äta vitt socker är prioritering 1.

🙂 mvh 150-155 cm

SvaraCitera

framtidskon:

håller med om allt du skrivit. tycker att de flesta i den här tråden kan gå och knulla sig själva i ett hörn. så jävla fjantigt, blir fan arg.

SvaraCitera
tascam

Spring mer än vad du äter.

SvaraCitera

Kristen:

Men jag tycker att jag borde ju inte ha fett där för jag har mycket armmuskler

[tard][rolleyes]

SvaraCitera

Kristen:

jag ska försöka prata med en kompis som inte heller är så smal ,. hon kanske väger 70 kg , men hon är kanske 170 cm lång :/

om hon är 170 cm lång och väger 70 kg är hon normalviktig och behöver således inte gå ner i vikt. med andra ord: låt henne vara!

SvaraCitera

Blivande_japan:

om hon är 170 cm lång och väger 70 kg är hon normalviktig och behöver således inte gå ner i vikt. med andra ord: låt henne vara!

[bigsmile]

SvaraCitera
Sonya

ät nyttigare, och då menar jag inte sallad sallad o sallad. Utan ät inte godsaker som chips osv utan ut och spring varje dag eller om du har en motionscykel kan du cykla. Ät mer grönsaker och småät inte mellan måltiderna så ska du se att det lönar sig [smile]

SvaraCitera

amsi:

tycker att de flesta i den här tråden kan gå och knulla sig själva i ett hörn.

puss på dig

SvaraCitera

passaro:

[bigsmile]

rätt ska va rätt!

SvaraCitera

Häng inte upp dig alltför mkt på vikten så att du hamnar i ett beroende. Ville bara börja med att säga det. Sedan så är det ju aldrig fel att leva hälsosamt. För att ge magen en extra omgång under träningen så kan du satsa på situps. Se till att inte äta alltför mkt i förhållande till hur mkt du rör på dig.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

Jag menade att hon kanske är 1.60 o väger 80 kg !

SvaraCitera
Ämnesstartare

debepe:

Hur är din kroppsform? Sitter det mesta av fettet kring magen och armarna eller rumpan/låren och armarna?

Debepe : De är mest runt låren o runt magen

SvaraCitera
FTH039

Det är enkelt.
Ät Väldigt lite mat. Ät kanske en tredjedel av så mycket som du brukar äta på en dag, varje dag. Skippa godis och läsk och det där, kanske ta något litet en gång i veckan bara, OM du känner att du måste. Rör på dig. Inte bara en promenad varje dag. Mer än så. Rör på dig. När jag var i din ålder spelade jag fotboll och sånt flera timmar varje dag, cyklade till skolan och till träningar och vänner och allt. Det behövs mer än en promenad varje dag. Lek och ha kul, sitt inte vid dator.
Sist, och kanske det viktigaste, var glad.

SvaraCitera

Kristen:

Jag menade att hon kanske är 1.60 o väger 80 kg !

"kanske"

SvaraCitera
Ämnesstartare

FTH039:

Det är enkelt.Ät Väldigt lite mat. Ät kanske en tredjedel av så mycket som du brukar äta på en dag, varje dag. Skippa godis och läsk och det där, kanske ta något litet en gång i veckan bara, OM du känner att du måste. Rör på dig. Inte bara en promenad varje dag. Mer än så. Rör på dig. När jag var i din ålder spelade jag fotboll och sånt flera timmar varje dag, cyklade till skolan och till träningar och vänner och allt. Det behövs mer än en promenad varje dag. Lek och ha kul, sitt inte vid dator.Sist, och kanske det viktigaste, var glad.

De du pratar om , de tycker jag låter som riktiga takter !
Jag är för sjutton bara ett barn , du skriver så jag förstår !
Tack , Jag ska verkligen försöka med det du säger ! 🙂
De gamla hederliga , inte nå himla bantning metoder !

SvaraCitera