Notifications
Clear all

13 årig tjej våldtagen av sin lärare

Topic starter

nellnellnell:

Under 15 räknas det som våldtäkt mot barn och de hade samlag innan hon fyllde 15.

mediakatt:

innan hon fyllde 13

Var jag otydlig?

herr_nilsson:

Ja, då får jag väl se till att det inte finns någon katt när jag är klar som kan springa till farbror blå och skvallra då...

[rolleyes]

ReplyQuote
Topic starter

mediakatt:

Var jag otydlig?

Jag förstår inte vad det har för betydelse om de hade samlag innan hon fyllde 13 eller ej. De hade det innan hon fyllde 15 och då räknas det som våldtäkt mot barn.

ReplyQuote
Topic starter

nellnellnell:

Jag förstår inte vad det har för betydelse om de hade samlag innan hon fyllde 13 eller ej. De hade det innan hon fyllde 15 och då räknas det som våldtäkt mot barn.

Men skriv inte att hon var tolv vid våldtäkten då när det inte stämmer.

ReplyQuote
Topic starter

mediakatt:

[rolleyes]

[tired]

ReplyQuote
Finnen

Vad är det med svenskar och våldtäkter egentligen?

Är dem bara helt dumma i huvudet eller ligger det i deras kultur?

Dold text: HINT: Referens till en annan tråd, är själv svensk

ReplyQuote
sylar

herr_nilsson:

Hon var under femton år och enligt svensk lag, en rad FN-konventioner, uppsatser om sexuella övergrepp, psykologer och en mängd annan expertis bara ett barn. Som barn anses man inte kunna välja att inleda en sexuell relation själv, man ska som barn dessutom fredas från skuldbeläggande av vuxna. Det är därför man inte åtalar barn under 15 år, det är därför det är olagligt att ha sex med någon under 15 år.

Orly, jag har inte skrivit något om att man ska sexa runt med kidsen. Däremot skrev jag det du kommenterar nedan:

:

Så skulden låg helt och hållet hos Lennart, han skulle aldrig ha lockat hem henne eller ha utnyttjat henne sexuellt. Han påbörjade sina närmanden när hon bara var 12 år, mådde dåligt och inte hade någon annan vuxen att vända sig till.

För att han hade sex med henne, ja det är väl hans ansvar eftersom han vet att det är brottsligt. Men det är idiotiskt att säga att hon inte hade ett val.

Finnen:

Dold text HINT: Referens till en annan tråd, är själv svensk

Nej, du är invandrare när du skrev sådär. Du tog åt dig av ett faktum.

ReplyQuote
Topic starter

sylar:

Men det är idiotiskt att säga att hon inte hade ett val.

Barn anses inte ha ett val när det gäller relationer till vuxna, särskilt inte vuxna i förtroendeställning. Hon hade inte tillräcklig insikt i hur vuxna män fungerar för att inse att han var ute efter något sexuellt, hon var bara ett barn.

ReplyQuote

Horribelt! [chocked]

ReplyQuote
Finnen

sylar:

Nej, du är invandrare när du skrev sådär. Du tog åt dig av ett faktum.

Oh yes, that would explain a lot.

ReplyQuote

vadå "vad gjorde hon hemma hos honom", hon är knappt tretton år, då är man ganska jävla lättlurad och i stort behov av kärlek och bekräftelse som hon inte verkar ha fått nån annanstans. klart som fan att hon känner sig utnyttjad och det har hon också blivit.
shit alltså, JA det är ett brott och han borde bli straffad.

herr_nilsson:

Hon var bara tolv år när alltihop började, ett barn som aldrig kysst någon, aldrig haft sex och som kände sig väldigt vilsen. Hon ville ha någon att prata med, men blev sexuellt utnyttjad istället, av en gift svensk man med barn.

precis vad jag försökte säga, äntligen nån som har nåt i skallen

ReplyQuote
sylar

kimberlyjoness:

vadå "vad gjorde hon hemma hos honom", hon är knappt tretton år, då är man ganska jävla lättlurad och i stort behov av kärlek och bekräftelse som hon inte verkar ha fått nån annanstans. klart som fan att hon känner sig utnyttjad och det har hon också blivit.
shit alltså, JA det är ett brott och han borde bli straffad.

Du är inte riktigt klok du. Alldeles som det är hans fel att hon är lättlurad. Well well, Lennart ger ju henne den kärlek som hon inte får. Han låter som en god man.

ReplyQuote
Topic starter

kimberlyjoness:

äntligen nån som har nåt i skallen

[blush]

[blush][blush]

Jag kan när jag försöker.

sylar:

Lennart ger ju henne den kärlek som hon inte får.

Troll! [bigsmile]

ReplyQuote

Tjejer måste få svårt att lita på vuxna i framtiden, stackarn.

ReplyQuote
Topic starter

Tråden låst på grund av inaktivitet

ReplyQuote