Aviseringar
Rensa alla

14 årig tjej tsm med 20 årig kille! TILLÅTET?

Jolly:

Och att anmäla honom för att det har hånglat ?

hon skrev ju:

psykopat som manipulerar henne. Min syster har ADHD (mellan) och autism i mellan grad men hon förstår inte saker och ting. Mamma skrev ett mail till denna killen och tillbaka så hotade han henne att han ska göra allt för att våran mamma inte ska stoppa honom och henne

SvaraCitera

Crypto:

psykopat som manipulerar henne. Min syster har ADHD (mellan) och autism i mellan grad men hon förstår inte saker och ting. Mamma skrev ett mail till denna killen och tillbaka så hotade han henne att han ska göra allt för att våran mamma inte ska stoppa honom och henne

Men.
Jag förstod det som att de skulle anmäla honom bara för att han hade lämnat sugmärke på hennes hals.
Sedan, så länge han inte har gjort något imot henne tycker jag inte att det är värt att anmäla !

SvaraCitera

Jolly:

Sedan, så länge han inte har gjort något imot henne tycker jag inte att det är värt att anmäla !

Ne, håller med, men det är nog bara en tidsfråga innan han gör något

SvaraCitera

Nathaliiie:

Och vad kan min mamma göra för att förhindra att de ska träffas?

Eftersom hon (när detta skrevs) var under 15år så är det olagligt för honom att ha en sådan relation med henne! Byxmyndighet kallas det, det innebär att allt han gör mot/med henne som kan ses som sexualsikt kommer i lagens ögon ses som våldtäkt mot henne, oavsett om hon är med på det!

SvaraCitera

AdamVikingen:

Eftersom hon (när detta skrevs) var under 15år så är det olagligt för honom att ha en sådan relation med henne!

nej? är det väl inte 😛
utan det är just om han på något sätt har sex med henne som det blir olagligt

SvaraCitera

Crypto:

nej? är det väl inte 😛
utan det är just om han på något sätt har sex med henne som det blir olagligt

Nix, han få inte ha en relation med henne! Lagen är just till för att se till att pedofiler inte får till en relation med en tjej/kille som inte har en aning om vad de gör!

SvaraCitera

AdamVikingen:

Nix, han få inte ha en relation med henne! Lagen är just till för att se till att pedofiler inte får till en relation med en tjej/kille som inte har en aning om vad de gör!

tycker faktiskt du gärna får länka till den lagen som säger att han inte får ha en relation med henne då hon är under 15. för jag har då aldrig hört talas om de innan.

SvaraCitera

Crypto:

tycker faktiskt du gärna får länka till den lagen som säger att han inte får ha en relation med henne då hon är under 15. för jag har då aldrig hört talas om de innan.

Står i lagboken (Byxmyndighet) och jag har ingen länk till det för jag läser inte saker av det ämnet på internet! Är bara idiotiskt att göra det, det kan vara manipulerat, vilket mycket på internet är!

SvaraCitera

låt dem vara

SvaraCitera