Notifications
Clear all

14 och gravid

Barbienele:

Gillar inte gummor, varför? 🙂

Ni skriver likadant.

ReplyQuote

Supply and Demand:

[chocked]

Ja, du ska bli pappa. Är du inte glad?

ReplyQuote
paras

Jordgubbsmix:

Jag skulle helst slippa att göra abort. Jag förstår inte varför jag inte skulle kunna ta hand om ett barn lika bra som någon som är äldre

ABORT! Tänk när du är 23 år-27 år och sen blir äldre och frågar dig själv "öööh vad hände med livet, alla mina unga år bara försvann å jag känner mig gammal för jag har tagit hand om ett barn istället för mig själv" och du kan liksom inte dra på dig små partykläder å fara å resa när du är trettio år det är då man ska börja skaffa barn och REDAN ha levt livet å haft kul! Det är inte lång tid du är ung, det är typ i 10 år eller nåt du verkligen lever livet OCH GÖR VAD DU VILL! FRITHET NÄR DU FLYTTAR HEMMIFRÅN Å ALLA DÖRRAR HAR ÖPPNATS Å DU KAN HA KUL MED KOMPISAR VARA UPPE HELA NÄTTERNA , BLI FULL , RESA Å SE VÄRLDEN och GÖRA VAFAN DU VILL ..... MEN DET KAN DU INTE MED ETT BARN, DU MÅSTE ALLTID TÄNKA PÅ VAD BARNET KÄNNER , HUR DEN MÅR OCH TÄNKA PÅ HUR DU SKA VARA SOM MAMMA.............

ReplyQuote
paras

DU har tid att vara mamma och ha trist, ha massa ansvar å tänka på andra människor än dig själv när du är äldre typ 30-50 år....... passa på att ha kul å vara ung

ReplyQuote

iddqd:

Ja, du ska bli pappa. Är du inte glad?

Varför just jag :s

ReplyQuote

Supply and Demand:

Varför just jag :s

Så går det när man inte kan hålla den i styr! [no-no]

ReplyQuote

iddqd:

Så går det när man inte kan hålla den i styr! [no-no]

FAN

ReplyQuote

Det måste vara väldigt jobbigt och särskilt när dina föräldrar tycker du ska göra abort.

Jag tror det finn möjlighet för dig att ta hand om ditt barn men bara om du själv är beredd att offra t.ex. fester, att umgås med vänner, åka bort på senester (iaf i början kan det nog vara svårt).
Jag känner ju inte dig och det gör nog ingen annan hör heller. Så det är bara du som kan avgöra om du är redo att ta hand om ditt barn.

Lycka till [love]

ReplyQuote

Jag hade gjort abort.

ReplyQuote

1. Du hoppar rakt in i vuxenlivet inget gå ut och festa med kompisar etc

2. Du har ingen ekonomi

3. Ingen utbildning?

4. Har du ens lagat mat någon gång till dig själv?

5. Inte säkert på att din pojkvän vill ha barnet?

6. Ditt sociala liv försvinner

7. Du är absolut för ung

8. föräldrapenning?

9. Du är fortfarande i puberteten ?

10. Du har ingen utbildning så när barnet börjar på dagis så kan du inte börja jobba? Vilket leder till att du är en parasit för dina föräldrar..

11. Om du födde barnet tror jag det skulle bli mer att du säger jag orkar inte ta hand om Kalle idag.. Och lämnar över ansvaret på föräldrarna..

ReplyQuote