Aviseringar
Rensa alla

15, mamma, bor i frankrike, tänkte förklara hur det är att vara ung mamma och se vad ni tycker!

ungmamma_frankrike:

ärligt, alla har olika åsikter om när livet börjar. och man får faktist ta och respektra det.

Det spelar ingen roll. Du kan tro hur mycket du vill att jorden är platt, det ändrar ändå inte på någonting.

ungmamma_frankrike:

blessmycurse väljer att se det som ett barn och en förlust så får hon faktist göra det.

Visst, hon kan väl få känna sig som en mördare varje gång hon dödar en fluga med. Hon får tro/tycka vad hon vill, dock det som irriterar mig är att det inte har något med själva barnet att göra.

Det är hennes eget ego som skapat detta överdrivna synsätt förmodligen för att vinna lite ''tycka-synd-om-poäng''.
Och jag stör mig med sånna människor som gör värsta grejen för småsaker. Kostar bara en massa onödig tid och energi.

ungmamma_frankrike:

Du behöver inte visa något medlidande över huvud taget, men du behöver inte vara taskig.

Tja ibland bör man få vissa saker kastat i ansiktet för att få lite insikt.
Det är så typiskt omogna människor som tycker att de är speciella för att de vart gravida ett par veckor. Det är bara patetiskt att se dessa människor som skapar sina egna depressioner utav ingenting.

ungmamma_frankrike:

det är en speciell kännsla att ha en människa växande innuti en själv, något som män aldrig får uppleva..

Tja jag har drygt 400 000 000 möjliga människor i min kropp just nu. De dör och byts ut i en takt av cirka 5000 per sek.
Min kropp bedriver alltså folkmord?

Jag säger bara att ni får sluta se er som några orginal.
Ni gör något som kvinnor gjort i 100 000-tals år. Det är inget speciellt med er.

SvaraCitera

ungmamma_frankrike:

ärligt, alla har olika åsikter om när livet börjar. och man får faktist ta och respektra det.

Det spelar ingen roll. Du kan tro hur mycket du vill att jorden är platt, det ändrar ändå inte på någonting.

ungmamma_frankrike:

blessmycurse väljer att se det som ett barn och en förlust så får hon faktist göra det.

Visst, hon kan väl få känna sig som en mördare varje gång hon dödar en fluga med. Hon får tro/tycka vad hon vill, dock det som irriterar mig är att det inte har något med själva barnet att göra.

Det är hennes eget ego som skapat detta överdrivna synsätt förmodligen för att vinna lite ''tycka-synd-om-poäng''.
Och jag stör mig med sånna människor som gör värsta grejen för småsaker. Kostar bara en massa onödig tid och energi.

ungmamma_frankrike:

Du behöver inte visa något medlidande över huvud taget, men du behöver inte vara taskig.

Det är så typiskt omogna människor som tycker att de är speciella för att de vart gravida ett par veckor. Det är bara patetiskt att se dessa människor som skapar sina egna depressioner utav ingenting.

ungmamma_frankrike:

det är en speciell kännsla att ha en människa växande innuti en själv, något som män aldrig får uppleva..

Tja jag har drygt 400 000 000 möjliga människor i min kropp just nu. De dör och byts ut i en takt av cirka 5000 per sek.

Ni gör något som kvinnor gjort i 100 000-tals år. Det är inget speciellt med er.

SvaraCitera

ungmamma_frankrike:

ungmamma_frankrike:

ungmamma_frankrike:

ungmamma_frankrike:

SvaraCitera

ungmamma_frankrike:

ungmamma_frankrike:

ungmamma_frankrike:

ungmamma_frankrike:

SvaraCitera
Ämnesstartare

dom 400 000 000 är bara spermier, dom är inte befruktade än, och du kan se de som människor om du vill, men JAG tycker att livet börjar vid befruktningen då celldelningen börjar. men det är mitt val, och du kommer inte få mig att ändra mig, och nej, man behöver inte vara taskig, hon får se det som ett barn!! ge dig.

SvaraCitera
Ämnesstartare

:

FreeWay89

jag tänker inte lägga ner mer tid på denna onödiga konversation bara så du vet.

SvaraCitera

FreeWay89:

Det är så typiskt omogna människor som tycker att de är speciella för att de vart gravida ett par veckor.

ALLA unga mammor tycker dom är speciella, och stoltserar med sina barn som en jävla trofé.
Barn ska inte ha barn.

SvaraCitera

ungmamma_frankrike:

dom 400 000 000 är bara spermier, dom är inte befruktade än

So?
De är ändå levande varelser och varje enskilld kan faktiskt bli en människa. Om jag vill kan jag förvränga tankesättet precis som de tjejer som får missfall gör.

ungmamma_frankrike:

men JAG tycker att livet börjar vid befruktningen då celldelningen börjar.

Kul för dig [y]

''Life started a billion years a go and it's a continious process''

ungmamma_frankrike:

man behöver inte vara taskig, hon får se det som ett barn!! ge dig.

Men vad är det du inte förstår?
Varför ska jag gulla med henne för att hennes huvud är uppe bland molnen?

Hon får la för fasen växa upp nån gång. Gosh!

ungmamma_frankrike:

jag tänker inte lägga ner mer tid på denna onödiga konversation bara så du vet.

Vadå onödiga? Trodde du startat en tråd för att starta en diskussion eller var det inget annat än ett ''Åh-vad-duktig-du-är'' tråd?

Famine:

ALLA unga mammor tycker dom är speciella, och stoltserar med sina barn som en jävla trofé.
Barn ska inte ha barn.

Precis och det är det jag är så jäkla trött på.

SvaraCitera

Famine:

FreeWay89

Du är patetisk, jag känner vad jag vill, tycker vad jag vill, och du har inte ETT SKIT att säga till om gällande det [smile]
Lämnar denna konv. nu, ha det så jättebra!

Pusspuss gubben lilla[love]

SvaraCitera

blessmycurse:

Lämnar denna konv. nu, ha det så jättebra!

Haha, typiskt småbarn att springa iväg med svansen mellan benen när dom inte har något mer att tillföra.

SvaraCitera

blessmycurse:

Du är patetisk, jag känner vad jag vill, tycker vad jag vill, och du har inte ETT SKIT att säga till om gällande det

Famine:

Haha, typiskt småbarn att springa iväg med svansen mellan benen när dom inte har något mer att tillföra.

Ja Gud verkligen. Hon visade verkligen hur mogen och självständig hon är... [rolleyes]

SvaraCitera
Kitten

ungmamma_frankrike:

jag tänkte se lite vad folket egentligen tycker om unga föräldrar? vad ni har för uppfattningar och om ni själva någongång har känt att ni vill ha barn som ung?

Jag tycker självklart att man kan vara en hur bra förälder som helst oberoende av ålder, men jag anser att många unga mammor inte har de förutsättningar som krävs för att uppfostra ett barn. Med förutsättningar tänker jag på jobb, bostad, god ekonomi och så vidare. Min åsikt är att det är ansvarslöst att sätta ett barn till världen om man vet att man knappt kommer kunna ta hand om det.

Personligen vill jag absolut inte ha barn på ett bra tag. Jag vill få en bra utbildning, jag vill hinna se världen, jag vill kunna ha en karriär. Efter det kan jag tänka mig ett barn. Skulle det visa sig att jag är gravid skulle jag utan tvekan göra abort.

Men en fråga till dig: hur går det med utbildningen?

SvaraCitera
vallon

Famine:

Hellre det än att hon käftar vidare utan att veta vad hon pratar om, det är fan mer irriterande! [bigcheers]

SvaraCitera
Ämnesstartare

Kitten:

hur går det med utbildningen?

utbildningen går jättebra, jag hoppade över ettan när jag var liten och har haft hemundervisning sedan min dotter föddes. nu till hösten börjar jag gymnasiet. jag ska gå natur och efter det så ska jag plugga vidare på universitetet och slutligen vill jag jobba inom sjukvården, troligen som läkare. min kille är färdig med gymnasiet och jobbar just nu, men han ska plugga på högskolan 50 % och jobba 50%. jag tänkte plugga på heltid men mycket hemifrån så att jag kan ta hand om milja, men såklart måste man vara på skolan en hel del och då har jag vänner som gjärna passar henne. Nu flyttar jag och min kille ensamma till sverige för att det är lättare för mig att fortsätta min utbildning eftersom jag började skolan här och har fortsatt efter den svenska kursen ända sedan dess. våra föräldrar har vart väldigt stöttande och nu får vi helt enkelt ta hand om oss själva, och efter ett tag börjar Milja dagis.
jag har förstått hur viktigt det är att gå skolan och därför tänker jag göra det, jag måste ju kunna försörja det barnet har jag satt till världen och därför får jag ta mitt ansvar. mycket av det ekonomiska stödet kommer än så länge från våra föräldrar, men vi bidrar självklart. sedan har vi valt att när vi flyttar till sverige ta emot den minsta summan stöd vi kan få. det kommer bli svårt, men det är värt det.
det va vårat val att behålla barnet och därför får vi ta ansvaret! och jag är nöjd med det[bigsmile]

SvaraCitera
Kitten

ungmamma_frankrike:

det va vårat val att behålla barnet och därför får vi ta ansvaret! och jag är nöjd med det[bigsmile]

Ni har verkligen koll på läget! Det går inte att göra annat än beundra er för det, och särskilt dig eftersom du är så ung men ändå verkar mognare än de flesta tonåringar. Jag hoppas allt fortsättningsvis går bra för er och lycka till! [smile][love]

SvaraCitera