kebu12:
Fullbokad idag redan?
Måste ju försörja mig och du har struntat i betalningen de 10 senaste gångerna så du har bara dig själv att skylla
shelton:
Måste ju försörja mig och du har struntat i betalningen de 10 senaste gångerna så du har bara dig själv att skylla
Hehe, har ju funkat hittills utan att betala Men får väl gå till din mamma istället då
kanske är lite trist o "kasta" bort tonåren och bli vuxen för fort. =/
kebu12:
Men får väl gå till din mamma istället då
ogillar
shelton:
ogillar
vem gör inte det
Man borde verkligen visa förlossningstv och unga mödrar på sexualkunskapen i åttan. Men nu är skadan redan skedd.
lite tidigt väl...de finns kondomer?..
ne skämta bara..
om du inte planerat att få barn så e de väl ett stort ansvar.. planerade du att få barn vid 16års ålder såe det tidigt
aeei:
Vad tycker ni?
Grattis, du har förstört ditt liv
så länge man känner sig redo, och man känner att man kan ta hand om barnet och allt ansvar som medföljer, då tycker jag att det bara att köra på jag är 16 år och väntar barn, bara för man är ung betyder det inte att inte kan ta hand om ett barn!
aeei:
Vad tycker ni?
Är det en "skam" att få barn vid 16 års ålder?
ack ack .. vilket I... U-Landsproblem
När jag var fjorton bestämde jag mig.
OM jag ska ha barn ska jag ha barn innan jag fyller sexton.
En vecka efter jag fyllde sexton gjorde jag gravtest och min pojkvän gjorde slut.
Jag tycker absolut inte att det är fel att skaffa barn i ung ålder. Jag tror det kan vara mycket positivt med de. Och självklart finns de undantag.
aennila:
När jag var fjorton bestämde jag mig.
OM jag ska ha barn ska jag ha barn innan jag fyller sexton.
Jag bestämde mig för att skaffa barn med en tjej jag verkligen älskar, och när både hon och jag är redo.. Inte konstigt att killen sticker, han måste ju fått panik. Många unga killar är inte redo att axla rollen som pappa
Starsky:
Många unga killar är inte redo att axla rollen som pappa
Nejnej!
Alltså han var tjugotvå då och det blev inge barn. Hamnade på sjukhus för andra besvär. Samma dag var han otrogen mot mig med en lesbiskneger som han trodde var en kille. Hellll yeaaah!
Barn skall inte ha barn.
Kan säga såhär;
Jag är idag 16 år och mamma till en snart 1 ½ år gammal son och trots att jag ska ha haft "odsen" emot mig så kan jag säga att det har gått fin fint. Jag har en frisk son, håller på att skaffa mig en utbildning och står på egna ben så mycket som en 16 åring ska göra (och lite till).
det finns ingenting som säger att en 16 åring är en sämre mamma MEN det är jobbigare för en 16åring än för en 26 åring det kan jag hålla med om. Då jag inte har en fast inkomst, inte utbildat mig klart o.s.v. Det finns mycket som talar emot en 16 åring som mamma men det betyder inte att det inte går.
(:
och en sak till, man har verkligen inte förstört sitt liv genom att skaffa barn så tidigt.
Det finns ingenting som säger att ens liv är "bra" om man festar varje helg o.s.v.
Jag tycker man förstör sitt liv när man tar droger eller lever ett kriminellt liv, men att förstöra det genom att skaffa barn? Njaa... det kan jag inte kalla att förstöra ens liv.
Det är en naturlig sak att föda barn-
Men visst, man kanske missar mycket genom att bli förälder så ung, men allt detta festande och resand kan man ta igen senare.