Aviseringar
Rensa alla

16 år och mamma


Ämnesstartare

Tycker det är bra, men du kanske får ångra dig i framtiden eftersom du kanske inser att det fanns mer att hämta innan ett barn var menat, eller så tänker du positivt och försöker leva ditt som DU vill, och göra de roliga sakerna ändå på något vänster:)

Jag tycker att det är starkt och att du hämtat ett nytt liv till detta helvete(oj förlåt jag är bara så trött på detta helv,,, eh jag mena liv)

Men annars är det lugnt:) Lycka till, var stark!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det beror helt på hur det ligger till med annat. Typ hur mycket stöd man har från föräldrarna eller pappan till barnet, ekonomi och blablabla.. Det finns för mycket för att kunna säga att det är en skam eller inte. I många fall är det dåligt, men garanterat inte i alla fall och det måste inte innebära att man skulle vara dålig som mamma.

Virrigt värre och detta har antagligen redan sagts.


   
SvaraCitera

Tycker det är ett frivilligt val.

Men att skaffa barn så tidigt bromsar ju typ in mycket av ditt liv. Blir svårare å studera och så.

Men nöjer man sig som golvarbetare på närmaste fabrik i 50 år så klarar man sig nog fint [y]


   
SvaraCitera

Såklart så blir det svårare och mycket blir "bromsat" men de gäller att göra det bästa av situationen, right?
Man blir verkligen inte golv arbetare i någon fabrik bara för att man fått barn när man är väldigt ung. Bara för att an är ung förälder så betyder inte det att man ska nöja sig. Är 16 år har en son på 1½ och jag studerar och skaffar mig en utbildning och jag tänker göra de Jag vill göra och som jag strävade efter innan jag fick barn.

Folk har en ganska nedlåtande syn på unga föräldrar, tycker jag och alla som är golv arbetare på någon fabrik är inte där för att dom fick barn i unga år.

och som sagt, varför ska man nöja sig med mindre bara för att man blev förälder väldigt tidigt? Ja, det är svårare när det gäller vissa bitar men tar man tag i sin utbildning ändå så klarar man det som vilken annan människa som helst.


   
SvaraCitera
orbiuz

laggar28:

Jag tycker det är fel att skaffa barn om man är typ under 25 år.

Vad är det som bestämmer att det är bra ålder?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är väl inte skamligt. Men om man tänker på hur oansvarig man är för sig själv när man skiter i att skydda sig så börjar man ju undra hur mycket ansvar en sådan person ska kunna ta för ett litet barn.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

aennila:

När jag var fjorton bestämde jag mig.
OM jag ska ha barn ska jag ha barn innan jag fyller sexton.

Det där är bara tragiskt. *suck*


   
SvaraCitera

Tycker att det är helt ok. Men om man är en ung förälder och lägger över mycket av ansvaret på sina föräldrar så är det inte ok. Om man har skaffat barn som ung ska man kunna ta hand om det också. Själv vill jag inte ha barn innan jag fyllt 30, för det verkar jobbigt.


   
SvaraCitera

Absolut inte, så länge du känner att du klarar av ansvaret 🙂
Tycker du ska vara stolt över din dotter, det är ju trots allt den finaste gåvan du kan få 🙂


   
SvaraCitera

aeei:

Är det en "skam" att få barn vid 16 års ålder?

Det är ingen skam i det alls. Det ända som jag tycker man ska tänka på är om man klarar av att bli mamma vid den åldern.
Det finns alltid dåliga föräldrar i alla åldrar, dock burkar de yngre inte alltid veta lika mycket men alla har väl rätt att få vilja bli föräldrar.
Så länge man klarar av att axla rollen som förälder så ska man vara stolt. Det är en tuff uppgift och de som klarar av den uppgiften borde få ett pris.


   
SvaraCitera