Hej. Jag är ny på den här sidan och tänkte fråga er vad er åsikt är om mitt ganska udda förhållande. Jag är nämligen ihop med en 79-årig man.
Jag ska ta det från början. Förra sommaren så jobbade jag inom hemtjänsten. Tyckte inte alls det skulle vara ett roligt jobb i början, men det var det enda jag fick tag i. En av "patienterna" eller vad man ska säga var en då 78-årig man. Det var något speciellt med honom, han var inte som de andra gamlingarna och jag kunde prata om en massa saker med honom. Han var ungefär som den morfar jag aldrig hade. Det var så lätt att prata med honom, inte alls stelt. Då jag nyss hade gjort slut med mitt ex så var han ett stort stöd för mig. Efter hand som veckorna gick såg jag fram emot att gå till jobbet bara för att träffa honom och till slut började jag även gå dit på fritiden.
Han blev alltid så glad över mina besök. Hans fru dog för 4 år sedan och sedan dess har han varit väldigt ensam. Nästan inga av hans barn kommer och hälsar på förutom vid högtider då det nästan är "obligatoriskt". Jag började trivas mer hos honom än henmma då jag bara bor med min mamma och min odräglige lillebror.
Han har så otroligt mycket livserfarenhet och gjort saker som jag bara kan drömma om. Jag fortsatte att gå dit även efter att jag slutat på jobbet och så småningom upptäckte jag att jag hade romantiska känslor för honom. Jag berättade dock inte detta för honom då jag var rädd att han ev skulle avvisa mig då.
Men sedan en kväll så bad han mig stanna över natten. Han ville inte vara ensam just den natten då det var årsdagen av hans frus död. Jag sa att jag stannade mer än gärna hos honom. Vi satt uppe jättelänge den kvällen och sen när han var trött och ville gå och lägga sig så gick jag och la mig med honom. När vi låg i sängen så sa han plötsligt att jag var det bästa som hänt honom på flera år och så kysste han mig. Jag blev lite chockad över att han kände likadant för mig som jag för honom, men jag besvarade kyssen och det ena ledde till det andra och... ja, ni fattar.
Sedan dess har vi haft sex i princip varje gång vi har träffats och jag har även tagit ut honom på promenader och så, som hemtjänsten aldrig har tid med att göra. Efter ca 4 månader så blev vi officiellt tillsammans. Dock är min mamma emot vårt förhållande av någon anledning som jag inte förstår. Hon försökte förbjuda mig att träffa honom, men jag sa åt henne att det är mitt liv och hon ska inte lägga sig i.
När han fyller 80 i februari ska han presentera mig som sin nya flickvän på hans 80-årsfest som han ska ha då tillsammans med släkten.
Mina vänner tycker att han är för äcklig och för gammal för mig, men det är han absolut inte. Så nu är jag lite nyfiken på vad folk generellt tycker om ett sådant här förhållande.
Rätt eller fel?
Det finns inget rätt eller fel.
Med tanke på alla personer jag känt än så länge skulle jag inte bli förvånad om du talar sanning
Men jag törs inte falla i the trolltrap.....
Jag utgår alltid ifrån mig själv och mina egna värderingar och försöker relatera till mig själv när någon ber om min åsikt, för jag känner ju mig själv rätt bra liksom. Jag kan inte relatera till nåt i den här frågan då jag äcklas av tanken på att ligga med någon min mamma lika gärna kan vara tillsammans med. Än värre blir det när min mormor kunde vara tillsammans med.
Såatte. Tror du egentligen känner att han är morfadern du inte hade.
TS är en bannad användares troll.
Låst.
Tråden låst
Tråden raderad från Forum PLUS/Relationer, Samlevnad och Kompisar