Jag ville också bli gravid när jag var 17,men det var en förvirrande tid nu får jag medicin.
_wHaTeVeR_yOu_SaY_:
Jag har varit inne på många andra sidor, och sett att det finns några där ute iaf som känner som jag..är det någon här på ungdomar.se som känner så?
Jag känner så som du gör, men jag tänker i alla fall vänta. Jag har haft otaliga dagar då jag bara längtat efter en liten bebis. Har t o m pratat om det med min pojkvän men vi båda vet att det inte skulle funka just nu. Jag har gymnasiet att gå ut, han ska börja plugga och vi vill båda ut o resa och det kan bli svårt och kanske rentav omöjligt när man har en liten bebis. Nej jag tänker vänta, barn kan man få när som helst och tänk på att bebisar växer, jag är då inte redo att bli mamma till en tonåring än ...
Men iaf ditt val 🙂 Men har du någon pojkvän?
känner väl typ samma sak men jag har en syrra som är 5 år och drar med jämna mellanrum ner mig på jorden så det känns som en grymt
mycket smartare idé att fixa skolan, skaffa jobb, festa och i allmänhet leka av sig och sedan stadga sig med barn
känner väl typ samma sak men jag har en syrra som är 5 år och drar med jämna mellanrum ner mig på jorden så det känns som en grymt
mycket smartare idé att fixa skolan, skaffa jobb, festa och i allmänhet leka av sig och sedan stadga sig med barn
Viktigaste är att man har en kille/pojkvän/sambo/man vid sin sida som står ut och lägger ner lika mycket arbete som en själv.
men barn vid ung ålder, är ingen bra idé.
Man ska vara självisk vid denna ålder. Bara ha tid å tänka på sig själv och vad man själv vill göra med livet. Karriär osv.
OF 5:
snälla förstör inte ditt liv
Jag har känt samma sak. Känner mig mogen för att ha ett barn. Jag är ännu inte 17 men ser redan fram emot att vara mamma.
Tycker dock inte man förstör sitt liv genom att vilja vara mamma. Sen när började man förstöra liv när man fick barn??
Been there done that.
Var nära på att faktiskt planera in ett barn med mitt ex för över ett år sedan, som tur så gick det inte så långt. Barn är helt underbara, har mycket yngre syskon så är van vid just småbarn. Men jag vill leva lite innan. Så det för vänta... Det är det mest logiska:)
Kouki:
Barn är helt underbara, har mycket yngre syskon så är van vid just småbarn. Men jag vill leva lite innan. Så det för vänta... Det är det mest logiska:)
Ja men man borde ju tänka på det för barnens skull med.
Tycker att det är alldeles för många unga tjejer som har barn och sedan drar och festar och en massa strunt.
Om man fortfarande känner behov för sånna aktiviteter så kan dom väl göra det innan. Lek färdigt och kom tillbaka sen lixom.
Sympatisk:
Tycker dock inte man förstör sitt liv genom att vilja vara mamma. Sen när började man förstöra liv när man fick barn??
Jag tycker som sagt inte att man ska tänka på sig själv i första hand.
Men det är inte rättvist för ett barn med en förälder som knappt är mogen nog att ta hand om sig själv.
FreeWay89:
Om man fortfarande känner behov för sånna aktiviteter så kan dom väl göra det innan. Lek färdigt och kom tillbaka sen lixom.
Det var ju därför jag skrev att det får vänta? 🙂
_wHaTeVeR_yOu_SaY_:
Jag har varit inne på många andra sidor, och sett att det finns några där ute iaf som känner som jag..är det någon här på ungdomar.se som känner så? var snälla o svara eller skriv ett pm till mig..kram
jo visst skulle det kara trevligt att ha flickvän, barn, ha familj o.s.v. Jag längtar efter det.. Men jag tycker ändå att man ska vänta tills man har fast jobb, redig bostad och en viss säkerhet i livet. För barnets bästa framförallt.
FreeWay89:
Men det är inte rättvist för ett barn med en förälder som knappt är mogen nog att ta hand om sig själv
Alla är inte barnsliga och omogna tonåringar...
Jag är.. Ung, men har i flera år velat ha en liten unge, men jag kan nog gott vänta i ett par år. Minst 10.
Sympatisk:
Alla är inte barnsliga och omogna tonåringar...
Nej men de flesta. Finns en anledning att 16 åringar inte får ha körkort, ta banklån eller gå på systemet.