cherrybaby:
Om man dricker "HELA TIDEN", precis som du skrev. Så har man en osund relation till alkohol och är alltså missbrukare.
För det första: Jag skrev exakt såhär: Jag känner en 48-årig person som festar hela tiden. Jag skrev inte att personen dricker "HELA TIDEN". Det är återigen dina antaganden.
cherrybaby:
Det är fint att du tror på människor, verkligen. Men du kanske borde resonera mer realistiskt och verklighetstroget.
Speciellt om du faktiskt ska arbeta med människor, då måste man kunna se folks begränsningar.
Jag tror på människor och det är just därför jag har valt att arbeta med människor. Ja man måste kunna se deras begränsningar men det är viktigare att öka deras möjligheter.
cherrybaby:
Och även kanske plugga lite biologi också och förstå att galna tonårshormoner faktiskt är ett faktum och inget du kan komma undan bara för att du är en öVeRm0gEn tonåring.
Eftersom du inte vet vem jag är eller vilken kunskap jag besitter så har du enligt min uppfattning skrivit förutfattad mening om mig och min kunskap.
cherrybaby:
En tonåring kan verka väldigt vuxen, men det är fortfarande mycket som fattas.
Håller med dig i den här punkten! Jag anser att en person utvecklas tills denne dör.
Studenttjej:
Jag skrev exakt såhär: Jag känner en 48-årig person som festar hela tiden. Jag skrev inte att personen dricker "HELA TIDEN".
Okej, förlåt att jag missuppfattade dig. Men jag förstår i så fall inte ditt argument alls, är det konstigt att vara 48 år och träffa kompisar ofta?
Studenttjej:
Eftersom du inte vet vem jag är eller vilken kunskap jag besitter
Det vore faktist kul att få veta vad för kunskaper du besitter, har du läst Psykologi A på gymnasiet eller?
Och nej jag har ingen aning om vem du är, men jag kan bara utgå ifrån det du har skrivit.
Och det känns bara som att du försvarar dig själv hela tiden utan att svara på mina argument om varför jag tror att saker är som dom är.
Och självklart utvecklas man tills man dör, men det är ju därför jag säger att man har utvecklat andra åsikter och värderingar på fem år, speciellt när man är i tonåren då man oftast formar sin personlighet till stor del. Att man inte är lika dan när man är 15 och när man är 20, nu jämför jag en person med sig själv, inte andra person med varandra.
tror det är många som känner som du, längtar efter barn helt enkelt.
jag vill ha barn! men tänker iaf gå ut gymnasiet, ha ekonomin fixad och en kille jag älskar först, men du är inte ensam iaf 🙂
Ha barn, det är det bästa upplevelsen du någonsin kommer få uppleva.
Att ha ett liv i dina armar som du själv varit med och skapat, oslagbart!
Och dom är söta också!
Borgeus:
Mitt tips eller råd till er som vill bli mammor. Svara på följande frågor:
- Kommer barnet få en bra uppväxt?
- Kommer du kunna hjälpa dem med allt som dem kommer behöva hjälp med?
- Är du säker på att detta är vad du vill? För det finns ingen återvändo(i princip. Adoption finns).
Jag tycker att det du skrev var fantastiskt! Det finns unga som vill ha barn, jag är en av dom. Men man måste verkligen tänka igenom det, eftersom det är ett så stort steg.
PollyPop:
Jag tycker att det du skrev var fantastiskt! Det finns unga som vill ha barn, jag är en av dom. Men man måste verkligen tänka igenom det, eftersom det är ett så stort steg.
Tänka igenom det länge, och svara på frågan: Är detta vad jag verkligen vill?
Sen så tycker jag att abort inte ska användas som ett nödpreventivmedel, men den diskussionen hör inte hemma här.
Borgeus:
Tänka igenom det länge, och svara på frågan: Är detta vad jag verkligen vill?
Sen så tycker jag att abort inte ska användas som ett nödpreventivmedel, men den diskussionen hör inte hemma här.
Självklart. En abort kan vara jobbigt och att man blir att må dåligt kanske hela livet.
PollyPop:
Självklart. En abort kan vara jobbigt och att man blir att må dåligt kanske hela livet.
Vi ska ej gå för OffTopic här.
men jag blev glad att du skrev att du tyckte jag skrev fantastiska saker. 🙂
Ha ha, sånt händer ibland även om man inte planerar det......
50 % av alla barn är oplanerade....
Borgeus:
men jag blev glad att du skrev att du tyckte jag skrev fantastiska saker. 🙂
Inte många killar som bryr sig, om det i din ålder. :p
Jag har då och då känt barnlängtan, och det i flera år.
Trots det kommer jag nog inte att skaffa barn ens som vuxen - men man ska aldrig säga aldrig...
fistforfight:
I'll Knock You Up!
FAN HELLER, DET SKA JAG GÖRA!
Du får uppfostra ungen och betala o allt, själv ska jag spela TV-spel.
jag har velat haft barn sen ja varit 14 år, är nu 18 , fått missfall 3 ggr, och både ja och min kille längtar efter en liten kille=) och vi försöker så gått de går =) men tillslut kommer de:D
Biatch:
fått missfall 3 ggr, och både ja och min kille längtar efter en liten kille=)
shit vad jobbigt dt måste ha varit o få missfall:( ja, det kmr nog tillslut:D kram
jag är också 17år.. har dock en pojkvän som jag älskar över allt annat.. dock som är 6år äldre än mej (23).
Vi har pratat om barn ganska mycket eftersom att vi aldrig
haft skyddat sex och vad jag skulle göra om det va så att jag
blev gravid.. Jag skulle inte ens tveka på att behålla barnet.
Och han skulle stå vid min sida hela vägen och vara en bra pappa.. Detta gör att jag längtar verkligen till den dagen som jag får bekräftelse på att jag är gravid och att min pojkvän och jag flyttar ihop.
Jag går i övrigt 2:a året på gymnasiet och tycker det är smart att göra klart skolan först.. Ekonomin är det inga problem med och både han och jag vill ha barn.. Så varför inte? ^^ Vill ha mitt första barn innan jag fyller 20 iaf 🙂