Aviseringar
Rensa alla

18 och 12

time
 time

Dolly Dearest:

Har redan bemött det där och vet att han aldrig skulle göra det. Jag känner honom tillräckligt väl för det.

Menar du på fullt allvar att du inte tror att folk förändras? Är du exakt samma person idag som du var när du var tolv år gammal? Han utvecklas fortfarande, han kommer förändras.

SvaraCitera
Ämnesstartare

annoyed:

Nej, det kanske du inte är. Men det du ägnar dig åt är pedofili.

Nej, pedofili är en läggning och inte en handling.

annoyed:

DSM-IV är ingen studie, utan en handbok för diagnostisering av psykiska störningar. Den må ges ut av APA, men den används över hela världen.

Inte i Angola då det är lagligt att ha sex med 12-åringar där.

annoyed:

Tycker du ska sluta ta upp Angolas sexuallagstiftning nu. Att abort är förbjudet samt att kvinnor saknar juridiskt skydd mot sexuellt & psykiskt våld i hemmet gör ju inte några större tjänster för trovärdigheten, direkt.

Alla länder har sina fel och brister. Sedan var Angola bara ett exempel. I England var åldersgränsen 12 år 1275 och likadant i Portugal, Spanien, Danmark och Schweiz. Samma i Delaware, USA år 1880. I Mexiko är gränsen 12 i flera delstater. Rentav de flesta faktiskt. i Saudiarabien är det ok om man är gift. I Bolivia räcker det om man påbörjat sin pubertet oavsett hur gammal man är.

Här kan du läsa mer om det.

http://en.wikipedia.org/wiki/Age_of_consent

SvaraCitera
time
 time

Dolly Dearest:

I England var åldersgränsen 12 år 1275

Dolly Dearest:

år 1275

Dolly Dearest:

1275

[tard]

SvaraCitera
Ämnesstartare

Dolly Dearest:

Ja, varför inte? Vem är du att lägga dig i deras kärlek? Dessutom är det lagligt för en 31-åring att knulla en 15-åring.

precis men det är inte lagligt när du knullar en 12-åring

SvaraCitera
Ämnesstartare

Ah, vahfaj skapar kvinnotroll nu för tiden, spännande [crazy]

SvaraCitera
Ämnesstartare

Dolly Dearest:

1275

Dolly Dearest:

Saudiarabien

Mjep, de referenserna gjorde underverk för ditt argument.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjejen_med_hjärtat:

. Varför kan ni inte enbart vara vänner? Jag tror att det skulle vara mycket bättre för er både.

För att vi älskar varandra som mer än vänner. Skulle du bara vilja vara vän med din pojkvän?

Webbitch:

Bara för att han säger något så betyder det inte att det är sanningen. Barn är väldigt bra på att ljuga och gå emot sina egna behov för att bli accepterade och omtyckta av både sina föräldrar och sina vänner. Kan tänka mig att det är samma sak för förälskade barn

Så du skulle veta bättre om vad som är sant än vad han gör? Han vet att jag aldrig skulle lämna honom för att vi inte hade sex.

Webbitch:

Jag har haft många väldigt intelligenta samtal med alkoholiserade människor också. Och med elvaåringar, våldtäktsoffer och krukväxter också. Det betyder inte att någon av dem har haft den psykiska stabiliteten och mognadsgraden som behövs för ha ett sexuellt förhållande.

Suck. Krukväxter är inte ens människor så det var en löjlig jämförelse. Sedan att du pratar med dem tycker jag säger mer om dig än om mig och Conrad. Skulle inte alkoholister kunna ha ett sexuellt förhållande? Visst, det är påfrestande, men med hjälp från sin partner kan man vinna över sin sjukdom. Våldtäktsoffer? Så någon som blivit våldtagen kan aldrig mer ha normalt sex igen? Konstigt då att min kompis som blev våldtagen när hon var 12 har ett hur bra förhållande som helst nu. En av Conrads kompisar som är 11 har ett sexuellt förhållande med sin 15-åriga flickvän. Det funkar jättebra. Tycker du verkar ha rätt så mycket fördomar.

Webbitch:

Är det inte i Angola det ett tag var godtagbar fakta att man blev botad från HIV om man satte på en femåring? Och du tycker att de har bättre sexlagar än sverige? Flytta dit då för i helvete. Så slipper vi att du antstar våra tolvåringar.

Det vet jag inget om, men det är hur som helst olagligt.

Sedan var Angola bara ett exempel. I England var åldersgränsen 12 år 1275 och likadant i Portugal, Spanien, Danmark och Schweiz. Samma i Delaware, USA år 1880. I Mexiko är gränsen 12 i flera delstater. Rentav de flesta faktiskt. i Saudiarabien är det ok om man är gift. I Bolivia räcker det om man påbörjat sin pubertet oavsett hur gammal man är.

Här kan du läsa mer om det.

http://en.wikipedia.org/wiki/Age_of_consent

Webbitch:

Falskt. Pedofili är en fetisch. Precis som latexfetischer, hårfetischer eller dylikt. Pedofili är när man känner sexuell upphetsning för kroppar som inte är fullt utvecklade. Det påverkar inte hur man känner sig runt människor o ens egen ålder.

Fel. Kolla wikipediaartikeln annoyed länkade till.

Webbitch:

Du glömmer en sak. Sverige är ett rabiat pedofilhatande land just nu. Nämner man att den ena parten var under tretton åker du på barnvåldtäkt, vilket är mycket strängare än kvinnovåldtäkt och mycket lättare att åka för.

Man måste ändå bevisas skyldig utom allt rimligt tvivel för att kunna dömas. Har en bror som läser juridik så jag vet.

SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Menar du på fullt allvar att du inte tror att folk förändras? Är du exakt samma person idag som du var när du var tolv år gammal? Han utvecklas fortfarande, han kommer förändras.

Klart han kommer att förändras, men inte nödvändigtvis till det negativa.

patrick bateman:

precis men det är inte lagligt när du knullar en 12-åring

Har inget med saken att göra. Du sa att förhållandet mellan dem var fel.

Nintendo:

Ah, vahfaj skapar kvinnotroll nu för tiden, spännande

Va? vem är vahfaj?

SvaraCitera
Ämnesstartare

Dolly Dearest:

Va? vem är vahfaj?

Du [cute]

SvaraCitera

Dolly Dearest:

För att vi älskar varandra som mer än vänner. Skulle du bara vilja vara vän med din pojkvän?

Ja i den här situation som ni är i så skulle jag välja det. Det finns inget som hindrar er att vara tillsammans senare i livet när killen blivit äldre. Han är ett barn och du är faktiskt myndig. Ta lite ansvar och visa lite sunt förnuft!

SvaraCitera

Dolly Dearest:

Och vad ville ni säga med det?

knulla
(slang, potentiellt stötande) ha samlag (med); penetrera
Vanliga konstruktioner: knulla, knulla med någon, knulla någon eller något (någonstans), knulla upp någon, knulla sönder någon
Ska vi knulla? Bara lite? - Varför bara lite?

SvaraCitera
Ämnesstartare

Dolly Dearest:

Fel. Kolla wikipediaartikeln annoyed länkade till.

Fast den svenska wiki-sidan är inte lika utförlig som denna: http://en.wikipedia.org/wiki/Pedophilia .

Den här tråden är för övrigt inte till för att diskutera definitionen av en pedofil, och som länken ovan antyder finns det i vilket fall inget enkelt svar på frågan.

Vare sig man väljer att kalla dig pedofil eller inte så är det du gör olagligt och går under benämningen våldtäkt mot barn enligt svensk lagstiftning (brottsbalken kap 6, §4)

http://www.riksdagen.se/webbnav/index.aspx?nid=3911&bet=1962:700#K6

SvaraCitera
ziiesh

Dolly Dearest:

Förhållandet i sig är inte olagligt. Det är även olagligt att slänga colapapper på marken

Men det kan du ju verkligen inte jämföra. Att något är brottsligt sätter det ju inte på samma nivå som allt annat som är brottsligt. Med den moralen kan du ju lika gärna mörda någon för du har ju redan brutit mot lagen när du tog barnets oskuld. Du kan inte jämföra fildelning med sex med tolvåringar [no-no] icke [smile]

Dolly Dearest:

15, 16 och 17-åringar är inte heller myndiga, men dessa är det fritt fram att ha sex med

haha, ja, för de är 3, 4 och 5 år äldre än 12-åringar och i den åldern gör så få år en väldig skillnad. Fan, fem år är mer än en tredjedel av din älskade lilla pojkväns liv.

Alltså .... nej. Han är inte mogen på något sätt.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Dolly Dearest:

Vi har pratat om att vänta tills han blir äldre, men ingen av oss vill det eftersom livet är så kort och man vet inte vad som kan hända.

sry, men tyvärr jag skrattar[rolleyes] livet e för kort, ha! men jaja du ska iaf vara medveten om att du bryter mot lagen. du kan åka dit för våldtäckt och sexuellt utnyttgande av minderårig och en massa annat skita bara så du vet

SvaraCitera
Ämnesstartare

Dolly Dearest:

åldersgränsen 12 år 1275 och likadant i Portugal, Spanien, Danmark och Schweiz.

Det är år 1275, det finns nya lagar nu!

och ålderna är 15 för sex.

Inte 12 år!

SvaraCitera