Aviseringar
Rensa alla

18 (snart 19) och oskuld - är det ok?

Ämnesstartare

japp på rubrikfrågan

SvaraCitera
Ämnesstartare

En oskuld tjej är nog det bästa man vet ur en mans synvinkel. Att man inte gett efter för sina impulser är ett tecken på att man är trofast, lojal vid sin man och därför kommer att bli en bra hustru och moder. Det är en biologisk impuls från mannens sida, att erövra och fånga en kvinnas gunst. I nutid så är det även attraktivt ur en prestationssynvinkel då det betyder att man är kvinnans enda erfarenhet och inte kan jämföra med andra.

SvaraCitera

Tilde:

Jag skulle nog vara nervös om jag träffade en oskuld som väntar på den rätta och vill ha sex med mig också. Skulle kännas som om han förväntar sig mycket.

+ har massor av respekt för folk som verkligen vill att det ska vara rätt men samtidigt kan jag känna att man missar en hel del.

SvaraCitera
Ämnesstartare

önskar jag fortfarande e oskuld när jae 19
kram

SvaraCitera
Ämnesstartare

Sa precis till min väninna att jag från och med nu bara ska leta efter oskulder att ha sex med och att jag inte visste om det fanns någon runt min ålder som var oskuld.

Det är awesome!
Vill vara oskuld.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför skulle det inte vara okej?[confused]
Jag ser varken det positivt eller negativt.

SvaraCitera
Ämnesstartare

nä jag ångrade mig det är inte sött [tard]

SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej det borde vara ett brott. Tycker "oskuld" borde ha en kriminell innebörd så vi hade sluppit alla de här trådarna.

SvaraCitera

EternalSunshine:

jag är ju en kåt tjej, är en sexuell varelse ffs.

Tycker att du ska ha sex precis när du vill ha det, oavsett om du är i ett förhållande eller inte. Det är helt upp till dig och din partner.

Det är väl ganska vanligt att bli av med oskulden i din ålder, väldigt många ljuger ju om när det hände i vilket fall.

SvaraCitera

EternalSunshine:

alltså, jag bryr mig oftast inte om normer och sånt. jag lever inte som alla andra, jag är inte som alla andra, och det är något jag accepterat. fast aa, iofs så ingen den andra lik såklart, men skitsamma fan vad jag babblar.

Vi sitter i samma båt. Jag blir lite stressad av det, men egentligen? Varför bry sig? 🙂 jag tycker att sex och kärlek är något fint och ska inte missbrukas i onödan. Jag skulle bara känna mig äcklig om jag låg runt en massa. Det är absolut inte för att jag är ful eller nåt, eller för att jag är kristen. För jag är så okristen man kan bli. Har fått hur många erbjudanden som helst, men det måste ju kännas rätt! Den rätte väntar där ute 🙂

SvaraCitera
Ämnesstartare

headswithroll:

Den rätte väntar där ute 🙂

tja [wink][blush]

SvaraCitera

Knarko:

tja

[chocked]

SvaraCitera
Ämnesstartare

headswithroll:

[chocked]

inte gensvaret jag hoppats på [sad]

SvaraCitera

Knarko:

inte gensvaret jag hoppats på

vad ska jag svara då? hahaha 😛 hur kan du bevisa att du är den rätta?

SvaraCitera
Ämnesstartare

headswithroll:

vad ska jag svara då?

"tja snygging, är det här du har gömt dig för mitt vackra leende?"
kanske? [confused]

headswithroll:

hur kan du bevisa att du är den rätta?

hur kan jag INTE bevisa det är nog frågan [wink]

SvaraCitera