Lounge fact:
tror i princip alla tänker så ibland fast det är lätt att glömma bort
det är nog sant, och det är ett bra wake up call som borde användas lite då och då
Lounge fact:
16000 barn dör varje dag
Hur många vuxna människor dör det?
Lounge fact:
"if you really knew me"
Denna insikt är kittlande. Fler borde ta del av. När det begav sig tyckte jag att den gjorde det lättare att tolerera andra människors varanden och låtanden. Det finns så mycket man inte ser, och så många sociala beteenden som man klistrar på sig själv för att vi är sociala varelser och så är det bara det man ser. Men när man skrapar på ytan finns det så extremt mycket mer. Så mycket att det inte är konstigt att folk ibland känner sig ensamma, trots att de är omgivna av folk de älskar, man kan ju aldrig någonsin förstå en annan individ.. såvida man typ inte uppfinner ngn slags grej som gör att man kan dela andras tankar och känslor utan att typ, go bananas
Miceparade:
Hur många vuxna människor dör det?
jag vet inte!
Miceparade:
Men när man skrapar på ytan finns det så extremt mycket mer.
ja.. t.ex. bakgrunden till alla jobbiga egenskaper man inte oooorrrkaaar med hos andra, som man tycker är 1 idiot
Miceparade:
go bananas
fett najs
Det är sant vi är lite separerade från verkligheten men inte ens liksom sånt i vår egen närhet verkar vi märka av, vi har tiotusentals hemlösa i Sverige som ingen talar om tex. Nej det är ju enklare att glo på idol, äta pringles och tänka på annat.
mm
Lounge fact:
vi är bara mänskliga
det är ju sant. men lite mer så borde man nog tänka.
dazed_and_confused:
Det är sant vi är lite separerade från verkligheten men inte ens liksom sånt i vår egen närhet verkar vi märka av, vi har tiotusentals hemlösa i Sverige som ingen talar om tex. Nej det är ju enklare att glo på idol, äta pringles och tänka på annat.
men vad kan du och jag göra t.ex.? förutom att prata om det