Notifications
Clear all

3 års lögn? Invandrare med samma problem?

Det är många som säger följ ditt hjärta, men tänk på att du styrs känslomässigt FÖR STUNDEN. Situationen du har hamnat i är inte enkel, tro mig; jag vet. Jag tror att det är bäst att din kille får veta det, det är viktigt att ni håller det ärligt, om vill du ha något seriöst måste han ju veta vad han gett sig in på. Bara så att han förstår, förklara att dina föräldrar är oroliga etc.

Dina föräldrar är nog inte rasistiska utan de vill ditt bästa. I deras ögon är det bästa att du är med någon från samma land för att undvika kulturella problem. Oftast kan det vara så att de tänker att svenska killar är "dåliga" och vill bara ha sex, kommer lämna dig när de får chansen osvosv. Så behöver det såklart inte vara, men ja..

Ärlighet med din kille, först och främst, skulle jag nog säga. Sen får du prata med honom och se vad han tycker.

ReplyQuote

Harvey:

Fråga dem om de har något bra skäl till varför du måste hitta någon från ditt hemland.

http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=257432&page=2#9592073
Läs.

Det handlar mest om rädslan för något nytt, det har ingenting med "vi är bättre än dom" att göra.
Försökte förklara det nedan också:

ohYEA_:

Dina föräldrar är nog inte rasistiska utan de vill ditt bästa. I deras ögon är det bästa att du är med någon från samma land för att undvika kulturella problem.

ReplyQuote
sylar

Det är i sådana här lägen ordet rasism verkligen bör användas.

ReplyQuote

skit i dina korkade föräldrar, du är vuxen, skapa ditt eget liv.

ReplyQuote

Mawns:

Tja, ta bara det exemplet att gruppen "Är hon mer än 10 meter från köket så har hon rymt" blev anmäld och togs ner från facebook, men "Är han mer än 10 meter från soffan så har han rymt" ligger kvar.

Nu tänkte jag att vi snackade om riktigt diskriminerande grejer och inte sånt där trams. Men visst, det där var självklart sexistiskt.

Raubtier:

Jo då det hjälper polisen att veta om han var färgad eller inte?

Nu snackade jag ju för det första inte om ifall man pratar med polisen, och för det andra så räcker det i så fall med "han hade mörk hy" eller något. Varför säga "blatte" om någon?

Pepparkaksgubbe:

Kanske för att neger betyder att svarta är mindre värda (som du kanske vet, så kallades svarta slavar för neger/nigger förut), och vitlök betyder bara vitlök? [confused]

Grattis, du missade totalt att jag var ironisk.

ReplyQuote

Tråden låst på grund av inaktivitet

ReplyQuote