Semi:
Vad obehagligt det känns att vi tycker om några filmer båda två. Vet inte om jag är bekväm med denna vetskapen.
Children of men som du tog upp är f.ö också en mycket bra film.
Ganthuc:
Children of men som du tog upp är f.ö också en mycket bra film.
Speciellt scenerna när muslimerna går balls to the walls?
Semi:
Speciellt scenerna när muslimerna går balls to the walls?
Framförallt de scenerna.
Ganthuc:
Framförallt de scenerna.
Själv gillar jag scenerna när de diskuterar hur en högervåg av nationalism svepte över Europa vilket slutade med att England blev helt isolerat från andra kulturer.
Semi:
Själv gillar jag scenerna när de diskuterar hur en högervåg av nationalism svepte över Europa vilket slutade med att England blev helt isolerat från andra kulturer.
kommer ärligt talat inte ihåg så värst mycket av filmen. Har för vana att somna under filmer och så var även fallet den gången. Men kameravinklarna som du tog upp minns jag mycket väl att de var bättre än vanligt.
Ganthuc:
kommer ärligt talat inte ihåg så värst mycket av filmen. Har för vana att somna under filmer och så var även fallet den gången.
Jag tror inte du hade gillat den om du såg om den just på grund av att den i stort sett handlar om hur sämst nationalism är.
Ganthuc:
Men kameravinklarna som du tog upp minns jag mycket väl att de var bättre än vanligt.
Redigeringen, ljudet och kameragångarna är ganska lätt det bästa någonsin i den filmen. Finns klipp emot slutet som är uppåt 10 minuter långa och går upp för trappor osv. Speciellt denna scenen är fantastiskt filmad:
eeeema:
joho, såg du väl
haha nää min hjärna blockerar sådant
patrick bateman:
haha nää min hjärna blockerar sådant
då skulle du missa hälften av det jag säger när jag pratar, hehe...
eeeema:
då skulle du missa hälften av det jag säger när jag pratar, hehe...
haha det gör nog inget. att låtas lyssna kommer man långt med fast svårare när man själv svär och missar det egna man säger. då blir det besvärligt
patrick bateman:
att låtas lyssna kommer man långt med
stämmer
patrick bateman:
fast svårare när man själv svär och missar det egna man säger. då blir det besvärligt
hm, ja. du får sluta med det!
eeeema:
stämmer
jag är smart
eeeema:
hm, ja. du får sluta med det!
kanske det du
Livtrasir:
Cannibal Holocaust, The House On The Edge Of The Park
Jag blir mer sur av House on the Edge of the Park, till skillnad från Wes Cravens original.
För min del:
1. Der Todesking
http://www.imdb.com/title/tt0098486/
2. Schramm
http://www.imdb.com/title/tt0108053/
3. Laugh, Clown Laugh
http://www.imdb.com/title/tt0019074/
Gilda:
Jag blir mer sur av House on the Edge of the Park, till skillnad från Wes Cravens original.
Du tänker på Last House On The Left
Livtrasir:
Last House On The Left
Japp. Den blir man ju berörd av. Av House on the Edge of the Park finns det inga att sympatisera med, då hejar man ju på David Hess ännu mer än i Last House... där man faktiskt tycker synd om offren. Deodatos slut rättfärdigar ju dock att man inte tycker synd om offren i hans film.
Du får se Phantom of Death av Deodato någon gång. Där tycker man faktiskt synd om mördaren, och dessutom är Donald Pleasence med som polis.