Tumult:
Helt sjukt.
Det enda han kan beskyllas för här är, för sina perversiteter. Han har faktiskt inte begått några olagliga handlingar då han spelade utefter dom regler för BDSM med tjejens samtycke. Det var flickans föräldrar som anmälde det hela och hon ljög och sa att hon hade blivit utsatt för en gruppvåldtäkt. Rättsväsendet gjorde helt rätt i det här fallet.
Chibibbi:
Jag skulle vara intresserad utav att få läsa den, om det ej är för mycket besvär. Läste att du har någon länk till den.
Domar finns inte vanligtvis uppe på internet utan går att beställa hem så vitt jag vet.
Ganthuc:
Domar finns inte vanligtvis uppe på internet utan går att beställa hem så vitt jag vet.
Tack, men jag har redan fått tillgång till dokumenten.
Hon var byxmyndig, hon får ligga med vem hon vill utan att folk skall moralisera över det.
Achtung:
Hon var byxmyndig, hon får ligga med vem hon vill utan att folk skall moralisera över det.
oskar_det:
Nästa dag är killen polisanmäld av en "misshandlad" brud.
Det var dock hennes föräldrar som anmälde, inte hon,
det var inte hennes föräldrar som anmälde, det var hennes kompis, enligt förundersökningen.
Artie:
det var inte hennes föräldrar som anmälde, det var hennes kompis, enligt förundersökningen.
På radion sa de föräldrarna :c
internet:
förbjud perveterade perversioner
Förbjud gnälliga satans gnällspikar som krystar ur sig sina extraordinärt gnälliga gnälligheter!
isola:
en sextonårig som dessutom är psyikiskt ostabil inte kan bestämma sådana saker.
Snälla nån. Hon är en relativt frisk sextonåring. Står inte att hon har downs eller något liknande.
Dessutom är det empiriskt bevisat att kvinnor i helhet är mentalt ostabila så man ska inte särskilja folk för sådana petitesser
Budolicious:
På radion sa de föräldrarna :c
Misstänker att det kan varit vännen som anmälde för gruppvåldtäkten, men när det senare visade sig vara misshandel som var den relevanta brottsrubriceringen faller det inte under allmänt åtal (tror jag) varpå hon själv eller hennes förmyndare måste anmäla det.
Bakric:
Hon är en relativt frisk sextonåring.
Är du hennes psykiatriker? Annars kan du inte uttala dig så tvärsäkert. Den information vi har är att hon var psykiskt instabil. Hur gravt det var har vi ingen aning om, men uppenbarligen bedömdes hon kapabel att fatta beslut.
KingGurka:
Är du hennes psykiatriker? Annars kan du inte uttala dig så tvärsäkert.
Okej jag ändrar väl mitt påstående:
"Jag antar att hon inte är en legitimerad helidiot".
isola:
En sextonåring får köpa folköl
nä 😛
Folk är lite för aggressiva kring att vilja se snubben fälld för nånting. Tycker domen var korrekt under omständigheterna utifrån det som kan och har bevisats. Olycklig situation, måhända, men vad göra?
Tycker man snubben borde låsas in på grund av massa lösa antaganden om hur hon eventuellt mådde eller inte mådde så är man ju dum i huvudet. Han kan inte lastas med att vare sig läsa tankar eller att avgöra huruvida hon var 16 eller 18 år gammal när hon sa att hon var 18.
Penstrokes:
Folk är lite för aggressiva kring att vilja se snubben fälld för nånting. Tycker domen var korrekt under omständigheterna utifrån det som kan och har bevisats. Olycklig situation, måhända, men vad göra?
Agreed.
mediakatt:
Oh, nu blev jag glad. Det är fint när personer tycker samma sak som jag och motiverar det väl.
Nu blir JAG glad - det känns fint att någon reagerar på vad man säger, och det känns fint att någon citerar en för att berömma.
isola:
dvs
Penstrokes:
!!!
Håll er till ämnet