Aviseringar
Rensa alla

4 korta frågor till er HBT-ungdomar!

1. Känner ni att ni behöver "gömma er i garderoben" i skolan pga heteronormen?

Nej. Ingen vet om att jag är bi.

2. Har ni någon gång fallit offer för skällsord om er sexuella läggning?

Nej, men blir kallad bög för att jag nästan alltid får stånd i duschen efter fotbollen och simningen som jag går på. [sad]

3. När upptäckte ni er läggning?

För några år sedan.

4. Har ni kommit ut för någon?
Bara min närmaste kompis som också är bi vet om det. Ingen annan kommer att få veta det.

SvaraCitera
ziiesh

Tog studenten för ett år sen, men var bisexuell under hela gymnasietiden så känner att jag kan bidra ändå [y]

Tjelsi:

Första åren kände jag det, men då var jag inte heller riktigt säker på vad jag kände heller, jag var ny i det. Sista året var jag bekväm men jag undvek faktiskt att nämna det.
Så, ja.

Tjelsi:

Nej. Sen var ju inte jag superlesbisk utan snarare sån som folk antar är straight.

Tjelsi:

Under hösten första året i gymnasiet.

Tjelsi:

Pratade med min pojkvän om det typ direkt, och min bästa vän snart också. I slutet av gymnasiet visste väl typ hela klassen, jag gömde det inte men nämnde det inte direkt i onödan heller.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjelsi:

1. ja

2. näe

3. när ja va 11

4. ja

SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, det var många på min gymnasieskola som antingen var bi eller gay, det var alltså ingenting ovanligt.

Nej, aldrig.

Jag var väl ungefär femton år när jag kom på att jag blir attraherad av båda könen.

Till en början nekade jag det, både för mig själv och alla andra. Men sen slutade jag bry mig. Jag är bisexuell och stolt, mina vänner och pojkvän vet om min sexualitet. Jag har inte berättat för mina föräldrar än, av den anledningen att jag inte än har haft en flickvän och det har inte känts nödvändigt att berätta.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjelsi:

1 Ja jag känner att jag måste gömma mig för dom flesta unga straighta killarna förstår inte.

2 AA flera gågner

3 När jag gick i femman

4 ja bara en

SvaraCitera
Kimpas

NeoSeymour:

2. Yupp! "Jävla lebb", very beauttiful!

[love]

1. Egentligen inte, men att inte vara säker på vad man kan få för reaktioner så känns det väl lite avskräckande.

2. Inte vad jag kan komma på. Har antagligen inte tagit åt mig om det nu varit något.

3. Kanske sena högstadiet som jag kände att något var på gång. Dock inget jag funderade på mer förren jag blev kär i en polare i början på förra sommaren 😛

4. Familj,vänner och andra människor. Inget jag skyltar med, men jag försöker väl inte dölja det direkt heller.

SvaraCitera

Kimpas:

[love]

Din lilla stalker!
[love] på din bild btw<3

SvaraCitera
elliot

Tjelsi:

ja och nej, ingen på skolan skulle bry sig, men stan är liten och vill inte att mina föräldrar ska få reda på det innan jag blivit myndig....

Tjelsi:

ja, från ett ex:s storebror, men aldrig annars.

Tjelsi:

lite efter att jag upptäckte vad ordet "kär" betyder. dvs när jag var 14.

Tjelsi:

ja, typ alla mina vänner, resten av gänget har listat ut det på egen hand XD

SvaraCitera

Nej, om någon frågar säger jag som det är, men jag vägrar att berätta för någon bara sådär av den anledningen att jag gör inte min läggning till en grej eller identifierar mig som den.

Nej, och det är för att jag inte kör upp den i ansiktet på varenda människa jag träffar som väldigt många andra gör.

Jadu, har sålänge jag minns, när jag var mindre också blivit lite förälskad i tjejer, dock tänkte jag inte att det var konstigt då. Men nu vet jag att det tydligen är något speciellt att vara lesbisk vilket jag har svårt för. Om vi ska ha en prideparad, tolerans och egna mottagningar ska heterosexuella också få ha det.

Nej, folk brukar bara fråga mig "va är du lebb?" när jag berättar om tjejen jag gillar och då svarar jag bara "ja?" som om det vore det mest naturligaste.

SvaraCitera
Moberg

1. Nej, hade ingen sexuell relation under den tiden, så ingen visste ens att jag var bi/bög. På universitet fick jag pojkvän och det är inget jag behövt dölja alls.
2. Nej, alla är väldigt snälla i Linköping.
3. I 8:an skulle jag tro, men då var den inte karvad i sten ännu. Hade upptäckt den men inte förstått den än. 🙂
4. Ja, det är öppet.

SvaraCitera
ardnas

Tjelsi:

mmmm jaa. blir inte trakasserad precis men vissa kan inte hantera det, blir konstig stämning.

Tjelsi:

faktiskt inte, jag umgås inte med idioter.

Tjelsi:

i.... åttan? kanske. Eller nian. Runt 15 bast.

Tjelsi:

Några få. [rolleyes]

SvaraCitera
ardnas

JiangQing:

Om vi ska ha en prideparad, tolerans och egna mottagningar ska heterosexuella också få ha det.

JiangQing:

då svarar jag bara "ja?" som om det vore det mest naturligaste.

jag gillar hur du tänker !

SvaraCitera
Ämnesstartare

osäker på om jag är homo eller bi..[cute]

Inte direkt, om någon frågar så säger jag hur det är men jag säger det nästan aldrig rakt ut

nej, bara på på "skojj" [bigsmile]

Har alltid vetat så antagligen när man började tänka på kärlek osv [crazy]

Ja några nära personer men tror många redan vet 😛 funderat på att ändra intresserad av på fb men vågar inte [blush]

SvaraCitera

Tjelsi:

Bryr mig inte ett skit i hetronormen

Jag är inte öppet bisexuell än så än så länge har det inte blivit nåt. Men skällsorden finns ju överallt i skolan vare sig man e hbt eller hetro. . .

för ca 1,5-2 år sen

Nepp, men jag arbetar på det

SvaraCitera

I grundskolan kände jag det ja, i gymnasiet kom jag ut ganska omgående dock och det gick bra.

Bara på skämt vad jag kan minnas, kan väl dock ha inträffat men förolämpningar rinner av mig så lätt.

Insåg rätt fort att jag inte attraherades utav tjejer, så jag testade att fantisera om en kille. Haha, insåg på en gång att jag var bög. "Fan" tänkte jag då.

Är öppen.

Måste bara tillägga att jag inte alls förstår varför så många säger att de är "stolta homosexuella". Visst, man ska absolut inte skämmas över vem man är osv, jag är 100% bekväm med min läggning, men stolt? Det är jag över bedrifter, vem jag är attraherad utav är ingen bedrift och ingenting jag valt.

SvaraCitera