Aviseringar
Rensa alla

40 dagar kvar

Ja, det där med ett nej är lite svårt att ta för vissa. Känner igen det där, har några bestämt sig för en sak så kommer de dra med en oavsett om man är med på det själv eller inte. I deras värld kan det ju inte bli annat än skoj.

Det kan säkert också bli kul men vill du inte så vill du ju inte. Förstår de absolut inte ett nej får du väl helt enkelt spela sjuk. Börja gärna några dagar i förväg så kanske de inte ens bryr sig om att höra av sig den dagen då det är dags. Då antar de förhoppningsvis att du är så pass sjuk att du inte kan följa med ut på något sånt.

Och det där med att bli stor behöver du nog inte bekymra dig över. Vuxen blir man den dagen man själv känner för det, om du är 17,18 eller 23 då är väl inte så viktigt. [smile]

SvaraCitera
Ämnesstartare

El Guaje:

Börja gärna några dagar i förväg

kan ju inte börja bli sjuk varje tisdag/onsdag heller :c Vet ju inte när, bara att det inte blir på min artonårsdag.

Emulbitt:

Är du så lättlurad då?

målar upp skräckscenarion i huvudet där jag springer därifrån arg som ett bi + gråtande. kan ju inte hålla mig undan för alla resten av livet, vill bara kunna lita på att dom inte är lömska. [sad]

SvaraCitera

Postorderhoran:

kan ju inte börja bli sjuk varje tisdag/onsdag heller :c Vet ju inte när, bara att det inte blir på min artonårsdag.

Nej men det lär ju inte bli innan din 18års dag. Nu beror det väl i och för sig på hur de menade. Jag fattade för att de skulle ta med dig ut och få i dig massor bara för att du fyllt 18år? I så fall är det väl bara den närmsta tiden efter du behöver vara på din vakt, förr eller senare dör väl de planerna ut.

Menar de däremot att de vill börja ta med dig ut flera gånger i framöver mot din vilja efter det att du fyllt 18 bör du nog mycket riktigt se dig om efter nya vänner. Eller i alla fall prata allvar med dem och se hur de reagerar.

SvaraCitera