Hejhejhejhej!
Hur många kcal förbränner man om man går 4km på 25min?
hittar bara att man förbränner 230kcal om man går 4km/h ? fattade inte de. hehe. jag e trög
nån som vill förklara och kanske räkna ut det ovannämda åt mig?
snälla (:
Är det inte dags för mänskligheten att fatta hur idiotiskt det är att räkna kalorier?
Folk räknar dem utan att ha en aning om vad det är. ![[zzz]](/img/smilies/zzz.gif)
Räkna får istället FF! ![[mad]](/img/smilies/mad.gif)
Inte många i alla fall. Spring bort fettet tjockis.
Geigerzähler:
Jag väger 40kg och är 160 lång! ursäkta mig lilla vännen men jag har faktiskt ätstörning!
Geigerzähler:
så vem är det som är tjockis????
kkandis:
Jag väger 40kg och är 160 lång! ursäkta mig lilla vännen men jag har faktiskt ätstörning!
Jag vägde 37 och var 166cm.
Du är knappast smal. ![[shake]](/img/smilies/shake.gif)
Dold text: Notera seriositetsnivån.
kkandis:
ursäkta mig lilla vännen men jag har faktiskt ätstörning!
HAHAHAHA kul att du ser det som nåt positivt![[bigcheers]](/img/smilies/bigcheers.gif)
nej men faktiskt, folk som tror att promenader ger nåt kan ju *raderat*![[zzz]](/img/smilies/zzz.gif)
Grattis, du "går" ungefär 2,6m/s.
Slutsats:
TROLL!
NeoSeymour:
Grattis, du "går" ungefär 2,6m/s.
Eller så säger vi ca 9,6 km/h istället så att folk har liten uppfattning om hur snabbt det är.
Vilket är ca 4,8km/h snabbare än vad en vuxen människa som går normalt går.
Då får du gå fort som fan!
Ensamvargen:
Eller så säger vi ca 9,6 km/h istället så att folk har liten uppfattning om hur snabbt det är.
Vilket är ca 4,8km/h snabbare än vad en vuxen människa som går normalt går.
Tänkte att 2,6m/s ger en tydligare bild; får upp bilden i huvudet av en tjej som går fort som fan!! Medan 9,6km/h inte kopplas lika direkt
Men poängen kvarstår! ![[bigcheers]](/img/smilies/bigcheers.gif)
NeoSeymour:
Tänkte att 2,6m/s ger en tydligare bild; får upp bilden i huvudet av en tjej som går fort som fan!! Medan 9,6km/h inte kopplas lika direkt
Men poängen kvarstår!
Ja, hon går snabbt. Dock inte trolligt snabbt. ![[no-no]](/img/smilies/no-no.gif)
![[cute]](/img/smilies/cute.gif)
![[blush]](/img/smilies/blush.gif)
Myksa:
Folk räknar dem utan att ha en aning om vad det är.
indeed. framförallt slarvas det väl med enheter och språket typ, folk säger att de ätit ~~~ antal kalorier och får det att låta som att de ätit typ små bitar av nåt ämne som gör en tjock.
kkandis:
får du hjälp? den här tråden stjälper nog snarare än hjälper.
Ensamvargen:
Ja, hon går snabbt. Dock inte trolligt snabbt.
Anser att tidigare nämnd hastighet är trolligt snabbt. Försök själv att gå 2½ meter på en sekund och hålla uppe den takten i 25 min! ![[no-no]](/img/smilies/no-no.gif)
NeoSeymour:
Anser att tidigare nämnd hastighet är trolligt snabbt. Försök själv att gå 2½ meter på en sekund och hålla uppe den takten i 25 min!
Nä, jag är ju för lat för att slita mig från datorn praktiskt taget. ![[sad]](/img/smilies/sad.gif)
gå länge annars lär det inte ge något i alla fall
längre i minuter alltså.
kkandis:
gratulerar ![[party]](/img/smilies/party.gif)