Hejhejhejhej!
Hur många kcal förbränner man om man går 4km på 25min?
hittar bara att man förbränner 230kcal om man går 4km/h ? fattade inte de. hehe. jag e trög
nån som vill förklara och kanske räkna ut det ovannämda åt mig?
snälla (:
Är det inte dags för mänskligheten att fatta hur idiotiskt det är att räkna kalorier?
Folk räknar dem utan att ha en aning om vad det är.
Räkna får istället FF!
Inte många i alla fall. Spring bort fettet tjockis.
Geigerzähler:
Jag väger 40kg och är 160 lång! ursäkta mig lilla vännen men jag har faktiskt ätstörning!
Geigerzähler:
så vem är det som är tjockis????
kkandis:
Jag väger 40kg och är 160 lång! ursäkta mig lilla vännen men jag har faktiskt ätstörning!
Jag vägde 37 och var 166cm. Du är knappast smal.
Dold text: Notera seriositetsnivån.
kkandis:
ursäkta mig lilla vännen men jag har faktiskt ätstörning!
HAHAHAHA kul att du ser det som nåt positivt
nej men faktiskt, folk som tror att promenader ger nåt kan ju *raderat*
Grattis, du "går" ungefär 2,6m/s.
Slutsats:
TROLL!
NeoSeymour:
Grattis, du "går" ungefär 2,6m/s.
Eller så säger vi ca 9,6 km/h istället så att folk har liten uppfattning om hur snabbt det är. Vilket är ca 4,8km/h snabbare än vad en vuxen människa som går normalt går.
Då får du gå fort som fan!
Ensamvargen:
Eller så säger vi ca 9,6 km/h istället så att folk har liten uppfattning om hur snabbt det är. Vilket är ca 4,8km/h snabbare än vad en vuxen människa som går normalt går.
Tänkte att 2,6m/s ger en tydligare bild; får upp bilden i huvudet av en tjej som går fort som fan!! Medan 9,6km/h inte kopplas lika direkt Men poängen kvarstår!
NeoSeymour:
Tänkte att 2,6m/s ger en tydligare bild; får upp bilden i huvudet av en tjej som går fort som fan!! Medan 9,6km/h inte kopplas lika direkt Men poängen kvarstår!
Ja, hon går snabbt. Dock inte trolligt snabbt.
Myksa:
Folk räknar dem utan att ha en aning om vad det är.
indeed. framförallt slarvas det väl med enheter och språket typ, folk säger att de ätit ~~~ antal kalorier och får det att låta som att de ätit typ små bitar av nåt ämne som gör en tjock.
kkandis:
får du hjälp? den här tråden stjälper nog snarare än hjälper.
Ensamvargen:
Ja, hon går snabbt. Dock inte trolligt snabbt.
Anser att tidigare nämnd hastighet är trolligt snabbt. Försök själv att gå 2½ meter på en sekund och hålla uppe den takten i 25 min!
NeoSeymour:
Anser att tidigare nämnd hastighet är trolligt snabbt. Försök själv att gå 2½ meter på en sekund och hålla uppe den takten i 25 min!
Nä, jag är ju för lat för att slita mig från datorn praktiskt taget.
gå länge annars lär det inte ge något i alla fall längre i minuter alltså.
kkandis:
gratulerar