Diederik:
enkelt
svettsvenne:
brukar inte ha fel...
w/e = whatever
och du har fel i detta fallet, för promenader hjälper, inte lika effektivt som att jogga/springa, men det hjälper
du verkar inte särskilt insatt i ämnet
(är iof inte jag heller men vet iaf tillräckligt för att veta att jag och dem andra har rätt)
NeoSeymour:
Grattis, du "går" ungefär 2,6m/s.
Slutsats:TROLL!
Jag går fyra kilometer på ungefär en halvtimme i vanlig promenadtakt. Tycker inte hon är onaturligt snabb.
Crypto:
och du har fel i detta fallet, för promenader hjälper, inte lika effektivt som att jogga/springa, men det hjälper
Är inte promenader effektivare för fettförbränning än att jobba eller springa? Eller gäller det bara "powerwalks" (tänker hädanefter säga "kraftpromenad.")?
Nachac:
Är inte promenader effektivare för fettförbränning än att jobba eller springa? Eller gäller det bara "powerwalks"
Ju snabbare man gör något desto snabbare borde det förbrännas tänker jag. Minns inte så mycket av vad vi läste på anatomin i höstas
Nachac:
?
Kollade med en polare nu som tränar en del.
Hans svar:
de bästa sättet att bränna fett är att börja träningen med 20 - 30 min promenad för att komma till fettförbränningsfasen o först då börja jogga och dricka mycket vatten men inte under träning utan dagligen
Crypto:
Ju snabbare man gör något desto snabbare borde det förbrännas tänker jag. Minns inte så mycket av vad vi läste på anatomin i höstas
Crypto:
Kollade med en polare nu som tränar en del.
Hans svar:
de bästa sättet att bränna fett är att börja träningen med 20 - 30 min promenad för att komma till fettförbränningsfasen o först då börja jogga och dricka mycket vatten men inte under träning utan dagligen
r4ll3:
25/60 = 4/x
25x = 60 * 4 = 240
240/25 = x
x = 9,5 km/h
Det där säger inte mig ett dugg
Nachac:
Jag går fyra kilometer på ungefär en halvtimme i vanlig promenadtakt. Tycker inte hon är onaturligt snabb.
Tror jag inte på Normal gångtakt är ungefär 4-6km/h, det är bara att googla på "normal gångtakt" så ser du. 4km på en halvtimme räknas som jogging. Inte så konstigt egentligen; när man promenerar tar man knappast 2½st steg á 1m per sekund
NeoSeymour:
Tror jag inte på
Normal gångtakt är ungefär 4-6km/h, det är bara att googla på "normal gångtakt" så ser du.
Jag går lite snabbare än vanlig promenadtakt. Brukar få sakta ner när jag går med andra.
NeoSeymour:
4km på en halvtimme räknas som jogging. Inte så konstigt egentligen; när man promenerar tar man knappast 2½st steg á 1m per sekund
Kan inte vara jogging när man inte joggar?
Nachac:
Jag går lite snabbare än vanlig promenadtakt. Brukar få sakta ner när jag går med andra.
Du går förjäkla snabbt isf.
Nachac:
Kan inte vara jogging när man inte joggar?
Har svårt att se någon som går 2½m/s utan att lyfta på båda fötterna samtidigt Men jag kan förstås ha fel!
NeoSeymour:
Har svårt att se någon som går 2½m/s utan att lyfta på båda fötterna samtidigt
Men jag kan förstås ha fel!
Antagligen.
Du har förmodligen ÄS, vad jag har läst i andra trådar. Så skit i att träna.
Istället så ''Kött fifan, eat some more!'' så att du blir normalviktig, om man säger så.
kkandis:
Jag väger 40kg och är 160 lång! ursäkta mig lilla vännen men jag har faktiskt ätstörning!
Gud i himmelens rike, söker du tips? Jag ska ge dig ett tips: gå till psyket, de är jättebra på sådant här.
kkandis:
Hur många kcal förbränner man om man går 4km på 25min?
hittar bara att man förbränner 230kcal om man går 4km/h ? fattade inte de. hehe. jag e trög
nån som vill förklara och kanske räkna ut det ovannämda åt mig?
snälla (:
jag tror inte att man kan GÅ 4 km på den tiden.
Jag springer själv 4 km flera ggr i veckan och då springer jag i 10km/h och det tar 23 min. då står det på maskinen att jag brännt 260 kcal typ.
så du måste nog springa den streckan om du ska kunna göra det på 25 min