shithappens_:
borde jag ha mer?
det är minimi lönen för folk som är mellan 16-18 så dom behöver ju itne ge dig mera 😛
jaag_91_:
16 900/år
17 300 ska det vara.
My dreams are her:
17 300 ska det vara.
förra året va det 16 900 det kanske skiljer sig mellan kommunerna?
KID_IS_BACK:
Frågan är bara hur mycket en potentiell arbetsgivare ger för kommunal feriepraktik på ditt CV...
Jag kan ju bara tala för egen del. Men själv har jag iaf aldrig behövt gå ofrivilligt arbetslös någon längre tid efter mitt första kommunala sommarjobb då jag var 15. När jag var 19 och äldre hamnade jag dessutom på sommarjobb som var riktigt välbetalda och hyggligt kvalificerade. När jag fick mina senare sommarjobb hade jag ju bara mina första sommarjobb att skylta med på mitt ganska magra CV.
Dessa senare sommarjobb har mina skarpa arbetsgivare efter universitetsutbildningen kommenterat i positiv bemärkelse, under mina arbetsintervjuer. Det ena kan alltså leda till det andra, så att säga, även om kopplingen kanske inte alltid är så uppenbar och direkt. Visst kan det väl ha berott på ren tur också, men jag tror nog att inte ens ett väldigt dåligt betalt sommarjobb nödvändigtvis måste vara ren tidsspillan.
Jag tror att det faktiskt är rätt nyttigt att lära sig tåla lite skit under naglarna tidigt (även om man givetvis inte ska äta den resten av livet). Man lär sig dämpa prinsessfasonerna, och min erfarenhet är att arbetsgivare uppskattar att man har varit sysselsatt redan i unga år. Säkert har det ingen avgörande betydelse eller så, men jag tror nog att det tolkas mer positivt än negativt iaf.
Mjälte:
han hade skrivit provet för hand precis innan och kopierat till oss så det var ganska enkelt 😛
haha, jaha. sponant.
Mjälte:
det var om kultur i renässansen ^^
skittråkigt. men passie är bra på det men han var inte så mkt till hjälp ändå.
åh. sånt är skoj ju. :<
haha! slå honom. 🙁
Evil Conduct:
För ett helgjobb är det väl inte så jäkla bra
Men du är i en förbannat jobbig situation där du kanske inte ska våga kräva så mycket, då du är 16 bast.
I love Lucy:
åh. sånt är skoj ju. :<
haha! slå honom. 🙁
ja. han är dålig.
Libertad:
Men du är i en förbannat jobbig situation där du kanske inte ska våga kräva så mycket, då du är 16 bast.
Ja det är klart, men det är ju fortfarande inte så bra betalt
Som strippa kan man få 15 000 på några timmar 🙂
Evil Conduct:
Ja det är klart, men det är ju fortfarande inte så bra betalt
Näe, precis. Jag håller med, alltså, jag citerade dig för TS skull så att jag skulle verka tydlig.
65 kr/h låter mkt. Dom som sommarjobbar och är i din ålder för typ runt 50 kr.
Gifted:
Hm.. jag var webmaster när jag var 15... samtidigt som jag pluggade.
bra för dig då men jag har ingen snillehjärna :p
Ökänd:
När jag var 15-16 tjänade jag 35 spänn/h
ojdå det lät surt.. :p
Ökänd:
men om du får välja så skadar det ju givetvis inte att kolla med icabutiken om de betalar bättre.
nej det får jag inte, blev nyss av med jobbet :s
Tråden låst på grund av inaktivitet