uwedyugewd:
kan du föreställa dig hur det känns att vara totalt maktlös bara för att man råkar vara den med penis istället för fitta
Kan du tänka dig paniken man känner när man tror att man kanske är gravid när man vet att man inte är redo att föda och ta hand om ett barn?
Båda parter måste ta ansvar och se till att skydda sig och ifall båda gör det så är det ju ingens fel ifall hon blir gravid, men då är det ju bra ifall man har pratat igenom innan hur man skulle göra. Det är också bådas ansvar.
Lillrufs:
Kan du tänka dig paniken man känner när man tror att man kanske är gravid när man vet att man inte är redo att föda och ta hand om ett barn?
hon behöver inte vara delaktig efter barnets födelse, hon kan dra dit pepparn växer så kan han ta hand om det, lika gärna som att det skulle vara tvärtom. varför ska tjejer vara prioriterade när killar har exakt samma känslor om saken
uwedyugewd:
hon behöver inte vara delaktig efter barnets födelse, hon kan dra dit pepparn växer så kan han ta hand om det, lika gärna som att det skulle vara tvärtom. varför ska tjejer vara prioriterade när killar har exakt samma känslor om saken
Det är kvinnans kropp och då är det hennes beslut att ta. Skulle du själv vilja gå runt med en unge du själv inte vill ha för att pappan
vill ha det? Hur ska det då bli om någon blivit våldtagen? Ska äcklet få bestämma då?
Jademyr:
Skulle du själv vilja gå runt med en unge du själv inte vill ha för att pappan vill ha det?
då får jag bita ihop och ta smällen och sedan när barnet blivit fött lämnar jag det till pappan och fortsätter mitt liv som om ingenting har hänt
Hur skulle du känna om du visste att något äckel gick runt och bar på ditt ofödda barn som du absolut inte vill ha? Hon lurade dig, sa att hon gick på ppiller, visade till och med tabletterna, eller liknande.
Kan du förstå att man inte kan tänka bara utifrån ena parterns perspektiv, samma regler borde gälla för båda. Det är det jag vill i alla fall.
uwedyugewd:
Hur skulle du känna om du visste att något äckel gick runt och bar på ditt ofödda barn som du absolut inte vill ha? Hon lurade dig, sa att hon gick på ppiller, visade till och med tabletterna, eller liknande.
Om jag skulle ha sex med en person så skulle jag se till att jag kännde henne väldigt väl, dvs att jag skulle vara ihop med personen. Då utgår jag ifrån att man kan vara så pass ärlig att man inte lurar den man är ihop med. Och om det nu skulle vara så att jag verkligen inte vill ha barn så tänker JAG ta ansvar för att JAG är skyddad oavsätt vad hon säger. Taskigt men sant.
Är det One night stands eller fylleligg får man nästan skylla sig själv. Jag skulle ALDRIG ha oskydat sex med en främling som påstår sig vara frisk eller som i detta exemplet gå på piller.
uwedyugewd:
bita ihop och ta smällen och sedan när barnet blivit fött lämnar jag det till pappan och fortsätter mitt liv som om ingenting har hänt
🙂
primär:
🙂
Jafan! Lite för man tåla!
uwedyugewd:
ibland när tjejer vill ha barn skaffar de ett genom att lura någon kille att ha oskyddat sex och sedan vägra göra abort
Och hur ofta händer det tro?
primär:
🙂
Unexpected:
Och hur ofta händer det tro?
uwedyugewd:
nexpected: Och hur ofta händer det tro?
huh?
uwedyugewd:
ibland när tjejer vill ha barn skaffar de ett genom att lura någon kille att ha oskyddat sex och sedan vägra göra abort
okey du, asså nu märker jag att killar inte är lika smarta aom tjejer.. men om du nu är så rädd för att du ska bli pappa.. knulla inte utan kondom då. och bara med en tjej du är tillsammans med och litar på.. ! okey!
lajniss:
okey!
ja okej tack det där löser nog alla mäns problem och gör allt mer rättvist.
grodor + påle=
Tråden låst på grund av inaktivitet