Aviseringar
Rensa alla

Abort eller inte?


Exorne:

Eller om hon som blivit gravid inte kan riktigt bestämma sig ska jag ha barn eller ska jag inte?

Man kan tycka att det borde krävas lite mer ansvar och eftertanke angående att bli med barn än, "Äh, vi slänger in en bulle i ugnen och bestämmer oss senare. Det finns ju trots allt abort! [wink][wink][wink][wink]". Inte för att jag tror att någon resonerar så. Hoppas i alla fall inte det. Men om det här hypotetiska resonemanget ändå dök upp hos folk så kan man så klart inte tvinga dem att föda barnet bara därför att de är oansvariga.

OnT (eller snarare sammanfattning): En kvinna har alltid rätt till sin egen kropp.


   
SvaraCitera

Mazurka:

"Känseln är det första sinnet som utvecklas hos fostret, foster kan känna beröring redan i graviditetsvecka 10. Barnets första reaktion på beröring är att dra sig undan

Varför har du med en bild på ett barn ifrån typ graviditetsvecka 28 när du pratar om graviditetsvecka 10-15? Fast ja, du är ju ändå för abort, så det känns ändå som att preaching to the choir om vi börjar debattera. Står på samma sida liksom.


   
SvaraCitera

Är inte för abort! Vill man inte ha nån unge får man fan ta o använda kondom! Om man ändå skulle bli med barn pga trasig sådan lr nåt ja då är det väl okej[smile].


   
SvaraCitera

justin bieber är emot abort


   
SvaraCitera

Att döda ett foster är ungefär som att slå ihjäl en fluga.


   
SvaraCitera

framtidstron lever:

Att döda ett foster är ungefär som att slå ihjäl en fluga.

Tänk om man aborterade med en flugsmälla.
SMACK!


   
SvaraCitera

antrax:

Tänk om man aborterade med en flugsmälla.
SMACK!

Tycker det verkar enklare att bara skrapa ur det!


   
SvaraCitera

framtidstron lever:

Tycker det verkar enklare att bara skrapa ur det!

Skrapa ut och sen slå med flugsmälla.


   
SvaraCitera

antrax:

Skrapa ut och sen slå med flugsmälla.

haha!
Det vore ju hemskt om man skulle behöva det. Som tur är så dör fostret till och med enklare än en fluga!


   
SvaraCitera

fast man gör ju oftast en medicinsk abort där man inte behöver skrapa[smile]


   
SvaraCitera

framtidstron lever:

Det vore ju hemskt om man skulle behöva det. Som tur är så dör fostret till och med enklare än en fluga!

Bra det!


   
SvaraCitera

Jag skulle inte kunna göra abort i nuläget, eftersom jag tycker det är att döda. Det som bara är "en cellklump" blir en människa, en liten baby, om bara 9 månader.

Men samtidigt så tycker jag att man måste har rätt att göra abort om man inte tror att man klarar av att uppfostra barnet, eller om man själv skulle må väldigt dåligt över att bli förälder (typ om man är jätteung eller så). För det är ju onödigt att ge ett liv om ens eget förstörs (vilket jag iofs inte tror det gör). Trodde jag var gravid när jag var 15, och då hade jag nog abort som främsta lösning, men är glad att jag slapp. Hade nog vart deppig rätt länge efter...

Så...använd p-medel[bigsmile]


   
SvaraCitera