Aviseringar
Rensa alla

Abort

evene

Deinosuchus:

En enda cell klassificeras vetenskapligt sett som liv. Problemet är att dessa kvinnor är sex-beroende fjortisar som inte har någon självinsikt. 

Vad har du för underlag? Själv så studerar jag till undersköterska för tillfället. Bara för att en enda cell räknas som liv så betyder det verkligen inte att den känner smärta eller är medvetande. Är det mord om jag skulle hugga ned ett träd? Rent vetenskapligt så är det sett som ett liv också.

I vanliga fall så är jag starkt emot vänster eliten men när du säger att kvinnor som genomgår abort är sex- beroende fjortisar så blir jag bara upprörd. Vanliga människor som inte vill ha ett barn? Alla har olika förutsättningar. Alla har inte råd, tid, lust eller ork till att ta hand om ett barn i 18 år.

SvaraCitera
Ämnesstartare

evene: Alla har olika förutsättningar. Alla har inte råd, tid, lust eller ork till att ta hand om ett barn i 18 år.

Med tanke på att det finns så många barnlösa par som inget hellre skulle vilja än att adoptera ett barn så vore väl i så fall en adoption ett alternativ så bleve mamman av med barnet redan i spädbarnsåldern.

Bortsett från graviditet vid ex våldtäkt eller liknande så tycker jag faktiskt att det många gånger mer verkar som slarv från kvinnans sida med p-piller som gjort att hon blivit på smällen med abort som följd.

En tjej berättade i tv hur hon supit sig dyngfull och sedan troligen spytt upp p-pillret och sedan knullat på en skitig krogtoalett och blivit på smällen och nu gick hon ock väntade på att få göra abort.  Skeptisk   Tumme ned

SvaraCitera
evene

stoner:

Med tanke på att det finns så många barnlösa par som inget hellre skulle vilja än att adoptera ett barn så vore väl i så fall en adoption ett alternativ så bleve mamman av med barnet redan i spädbarnsåldern.

Bortsett från graviditet vid ex våldtäkt eller liknande så tycker jag faktiskt att det många gånger mer verkar som slarv från kvinnans sida med p-piller som gjort att hon blivit på smällen med abort som följd.

En tjej berättade i tv hur hon supit sig dyngfull och sedan troligen spytt upp p-pillret och sedan knullat på en skitig krogtoalett och blivit på smällen och nu gick hon ock väntade på att få göra abort.  Skeptisk   Tumme ned

Ingen människa ska behöva gå igenom den graviditet och födsel för ett barn åt någon annan.

Så för att man ska ha varit slarvig med sina p-piller så ska man straffas med ett barn i 18 år?

Det är hennes beslut. Hon gjorde ett omedvetet misstag som hon aldrig har kunnat förutspå. Så återigen, ska hon straffas med att slösa 18 år av sitt liv?

SvaraCitera
Ämnesstartare

evene: Så för att man ska ha varit slarvig med sina p-piller så ska man straffas med ett barn i 18 år?

Det är hennes beslut. Hon gjorde ett omedvetet misstag som hon aldrig har kunnat förutspå. Så återigen, ska hon straffas med att slösa 18 år av sitt liv?

Jag vet inte varför du hakar upp dig på 18 år? Graviditeten varar 9 månader och om hon sedan adopterar bort barnet när barnet är ca 1,5 år så är det lite drygt två år vi snackar om.

evene: Ingen människa ska behöva gå igenom den graviditet och födsel för ett barn åt någon annan.

För att ha gott samvete och slippa fundera på resten av livet att man tar död på något som just håller på att växer sig till en fullt utvecklad människa inom en.
Mest ett förslag från min sida till alla abortmotståndare. Glad

Får en uppfattning av att du verkar väldigt negativ till adoption! Varför?

Graviditet och födsel för ett barn åt någon annan - jo jag tackar jag. Skadeglädje

SvaraCitera

1. Ni i denna tråden som är misogyna är ju helt störda. Någon kvinna som sårat er ordentligt eller är ni bara efterblivna?

2. Kul att det alltid är kvinnan som nämns. Ni vet att det krävs sperma också för att ett barn ska bli till? Även om det är kvinnan som genomgår aborten bär mannen ett ansvar.

SvaraCitera

Att se 18 år av uppfostran som "slöseri med tid" eller ett straff är en skadad syn då det inte finns något mer biologiskt syfte med livet än detta.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför har alla blivit regressiva abrahamiter?
skärp er

SvaraCitera
Cobrak

Pegasus:
1. Ni i denna tråden som är misogyna är ju helt störda. Någon kvinna som sårat er ordentligt eller är ni bara efterblivna?

2. Kul att det alltid är kvinnan som nämns. Ni vet att det krävs sperma också för att ett barn ska bli till? Även om det är kvinnan som genomgår aborten bär mannen ett ansvar.

^

inte konstigt att man vill göra abort när det finns människor med såna värderingar lol

SvaraCitera
Ämnesstartare

Kneg:
Visst ska man få göra abort om du till exempel har blivit våldtagen,eller verkligen inte klarar av att ta hand om ett barn på grund av din sociekonomiska situation, men jag tycker heller inte att abort ska användas som en form av preventivmedel. Om du har haft oskyddat sex är det också du som får lida konsekvenserna, och i det här fallet är konsekvenserna att ett nytt liv skapas. 

I teorin fungerar detta argument, i praktiken verkar det dock inte fungera. 1988 utfördes 37 585 aborter, och 2017 utfördes knappt 37 000 aborter. Antalet aborter har alltså inte ökat trots att populationen har ökat med 2,6 miljoner människor sedan 1988. 

Jag skrev en hel uppsats om detta tidigare under året, om du vill skumma igenom den är länken här.

(går i 8:an så kanske inte är den bästa texten men jag fick i alla fall A)

Du menar 2,6 miljarder människor eller syftar du på antal per år? Om det är antal per år så är det för lågt också

SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:

Skulle det inte då i den alternativa världen vara kvinnorna som skulle hava makten? Då skulle väl ändå inte abort vara lagligt?

Klockren

SvaraCitera

Inte Jung: regressiva abrahamiter

Till skillnad från progressiva abrahamiter Hjärta

SvaraCitera

en mycket enkel ekvation:

(friska) kvinnor är fertila 12 gånger om året 
(friska) män är fertila 365 dagar om året

inför obligatoriska vasektomier på alla unga män och reverse:a när de är redo att bli pappor

SvaraCitera

Cobrak:

^

inte konstigt att man vill göra abort när det finns människor med såna värderingar lol

Folk vill alltså mörda sina barn eftersom de är rädda att de inte ska hålla med om deras framtida åsikter?

SvaraCitera

Pegasus: 1. Ni i denna tråden som är misogyna är ju helt störda. Någon kvinna som sårat er ordentligt eller är ni bara efterblivna?

Nej, ingen har sårat mig, så vitt jag vet. Jag är väl bara efterbliven.

Pegasus: bär mannen ett ansvar

Ja, givetvis, jag instämmer.

SvaraCitera
Kneg
 Kneg

daygamer:

Du menar 2,6 miljarder människor eller syftar du på antal per år? Om det är antal per år så är det för lågt också

Jag syftar på abort i Sverige. Sveriges population har alltså ökat med drygt 2,6 miljoner människor sedan 1988. Antalet aborter per år har förblivit konstant.

SvaraCitera