Aviseringar
Rensa alla

ADD


Ämnesstartare

Hej, jag har under en tid tänkt att jag kanske har add, jag har inte adhd för jag är inte hyperaktiv men jag tror däremot att jag har add, men jag är som sagt inte helt säkert och undrar då om någon här kanske har add och kan beskriva hur ni märkte det osv? Tycker det är ganska svårt att hitta bra information om add, därför frågar jag här! 🙂


   
Citera
Ämnesetiketter

diagnoser och sånt kan man väl hålla på och spekulera med en hel del. Gå och gör testet. så då vet du.


   
SvaraCitera

Tror också jag har add, jag kan inte stänga ute ljud alls och är det mycket ljud runt omkring mig kan jag inte koncentrera mig på den uppgift jag har och förblir då helt oförmögen att genomföra min uppgift.


   
SvaraCitera

jag har diagnosen add med autistiska drag. Nåt jag har märkt (och mina föräldrar också) är att det är som ett mönster som visats ända sen jag var liten. Man kan vara hyperaktiv när man har ADD också men sånt är ju väldigt individuellt. (Jag är alltid passiv i stora grupper och har alltid vart det men i vissa fall går jag upp i varv och blir hyperaktiv) Men som fler skriver här är ju ett annat tecken på add/adhd att man inte kan sovra bort intrycken. Allt bara väller in i huvudet på en och man blir mycket tröttare än "normala" personer. Även att man ganska ofta slarvar bort saker osv. Sorry om det blev ett rörigt inlägg.


   
SvaraCitera