borde inte det kännas värre än att göra abort? Psykiskt alltså. Att ha gått och burit och släpat på en unge och massa äckliga graviditetsåkommor. och sen bara ja, lämna bort det? Det borde väl skapa en större tomhet?
Mvh kom_att_tänka_på_Juno_93
troligen
man kan ju ha öppen adoption där man får vara en del av barnets liv ändå och se bilder etc och kanske träffa det ibland, bara det att den bor med och blir uppfostrad utav andra.
Förmodligen.. Juno grät ju. Måste varit real pain.
Det är säkert jobbigt.
Men vill man verkligen inte göra abort så.
Men det är ett mindre hån mot gud. Om man är Katolik.
Postorderhoran:
kom_att_tänka_på_Juno_93
ja me
iaf, alla anser väl olika. men jag anser att ifall det är bäst för ungen att inte bo hos mamman/pappan(kanske pga alkohol elr drogmissbruk, tonårsgravitet osv)så ska man adoptera bort. det blir svårt för barnet hursomhelst
så abort låter kanske inte så hemskt då
Renesmee:
Förmodligen.. Juno grät ju.
BadAssLezbo:
det blir svårt för barnet hursomhelst
jag tänkte inte på barnet, utan på mina känslor som mamma.
Eller vem som helsts känslor som mamma, jag är ej på smällen.
Tror det beror på vilken syn man har på abort.
Postorderhoran:
jag tänkte inte på barnet, utan på mina känslor som mamma.
Eller vem som helsts känslor som mamma, jag är ej på smällen.
jahopp, skulle nog bli svårt för mamman också
BadAssLezbo:
jahopp, skulle nog bli svårt för mamman också
vad är en olämplig tonårsgraviditet för dig?
Om jag skulle bli gravid nu och ha pojkvän som är 22, är det fortfarande en olämplig graviditet? Jag är ju trots allt tonåring
Postorderhoran:
vad är en olämplig tonårsgraviditet för dig?
finns många, men tex när ett pedo gjort en stackars tjej gravid med våldtagning lr liknande
Postorderhoran:
Om jag skulle bli gravid nu och ha pojkvän som är 22, är det fortfarande en olämplig graviditet? Jag är ju trots allt tonåring
adoptera bort isf
BadAssLezbo:
adoptera bort isf
men ska man gå och släpa på en unge i 9 månader och ha så sjukt ont när man klämmer ut den, inte vill man väl lämna bort den då?
ser ej hur 2 st vuxna skulle vara direkt olämpliga.
Postorderhoran:
men ska man gå och släpa på en unge i 9 månader och ha så sjukt ont när man klämmer ut den, inte vill man väl lämna bort den då?
såg inte att du va 18