Jag tänker likadant, men man kan ju ha en av varje?
Vet världens sötaste familj där storebrodern är från afrika och hans lillebror nästan albino.
Fast det är det nog bra om man adopterar någon så ung som möjligt, kan ju bli jobbigt om den adopterade inte känner att han skulle tillhöra familjen lika mycket som det egenfödda barnet.
Verkar inte vara något problem i den familjen iaf, antagligen för de är så sjukt snälla och kärleksfulla. Vill också ha en sådan familj.
Dillaan_:
Vilken tur att dina föräldrar inte verkar dela dina åsikter då.
Tur för mig och er.
Lindblom:
Fast det är det nog bra om man adopterar någon så ung som möjligt, kan ju bli jobbigt om den adopterade inte känner att han skulle tillhöra familjen lika mycket som det egenfödda barnet.
Ja, man vill ju inte adoptera någon som fått känslor för sina biologiska föräldrar eller vänner någon annanstans... men rädda från barnhem kan jag tänka mig. Allt måste vara bättre än att bo på såna.
Gryphon:
Tur för mig och er.
Haha, jaså. Guds gåva till människan?
Dillaan_:
Tycker ni två är rätt trångsynta. Men alla har rätt till egna åsikter självfallet. Jag är bara en otroligt sympatisk människa.. blir deprimerad bara jag tänker på hur dåligt vissa barn har det. Vill adoptera dem alla!
Att ha en stark åsikt, tycker jag, kan inte i sig innebära, att man är trångsynt.
Exner:
Att ha en stark åsikt, tycker jag, kan inte i sig innebära, att man är trångsynt.
Vilken arg människa du verkar vara!
Exner:
Jo, man är trångsynt om man inte kan tänka sig att adoptera ett barn bara för att det inte är ens eget
Dillaan_:
Exner: Att ha en stark åsikt, tycker jag, kan inte i sig innebära, att man är trångsynt.
levautanperfektion:
Jo, man är trångsynt om man inte kan tänka sig att adoptera ett barn bara för att det inte är ens eget
Bebisen, eller barnet, är ju en person som man aldrig träffat.. och lär sig älska.. biologiskt eller ej liksom!
Dillaan_:
Vilken arg människa du verkar vara!
Hur så?
levautanperfektion:
I så fall skulle trångsyntheten bestå i en värdering, och den korrekta värderingen är den, som du har.
Exner:
I så fall skulle trångsyntheten bestå i en värdering, och den korrekta värderingen är den, som du har.
Stämmer. Men jag skrev faktiskt att alla är entitled to their own opinions
Dillaan_:
Haha, jaså. Guds gåva till människan?
Som fan.
Exner:
Jag lär ha haft det i ungefär tre år, men åter till ämnet. 🙂
Mjo men jag har inte varit aktiv så länge! Bara från och till. Så hur många barn tänker du skaffa?
Dillaan_:
Bebisen, eller barnet, är ju en person som man aldrig träffat.. och lär sig älska.. biologiskt eller ej liksom!
Ja. det är precis som med alla andra människor, man lär sig älska
Dillaan_:
man kan ju lika gärna rädda ett hemlöst barn än skaffa ett nytt? Å andra sidan vill man ju reproducera sina egna gener... det vore mysigt med ett barn som liknar en själv.
Vad har ni för åsikter?
Jag tror inte på att adoptera pga empati för barnen. Finns väl inte en människa som skaffar biologiska barn av den anledningen? Barn skaffar man för att man vill ha barn, oavsett om de är adopterade eller biologiska.
Vill man hjälpa/rädda barnen finns det bättre sätt än att ta ett av alla barn till sverige.
Men jag vill nog, när det ev. blir aktuellt med barn, adoptera. För att jag är livrädd för allt som har med graviditet och förlossning att göra, och för att mina gener är rätt dåliga
Tråden låst på grund av inaktivitet