Aviseringar
Rensa alla

Är det möjligt att leva 2012 utan Google och Facebook?

Ämnesstartare

Storchen84:

Dags för wöö snart?

nej har inte lagom mycket ångest för det.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

på rak arm känns hon som en jävla Millfantast

[cute][cute] Bra så, sociologi ska dock inte underskattas. Sen är jag personligen inget fan av utilitarism är pragmatist men men. [cute][cute]

SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

r jag personligen inget fan av utilitarism

neh nt ja hlr d1 r flummigt.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

nej har inte lagom mycket ångest för det.

[sad]

kulturmarxisten:

Ok, sammanfattingsvis säger du att du upplever att facebook är värdelöst om du vill få tag på kunskap om något.

Det är inte bara kunskap egentligen, du har ju karta på google och du kan även söka bilder... Jag hade definitivt inte kunnat leva utan google desto mer jag tänker på det.

[love]

SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

neh nt ja hlr d1 r flummigt.

[love]

SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså, ja man missar mycket utan Facebook. Chatten kopplat med mobilen ftw. Google går dock att ersätta!

SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Det är inte bara kunskap egentligen, du har ju karta på google och du kan även söka bilder... Jag hade definitivt inte kunnat leva utan google desto mer jag tänker på det.

Kunskap kan presenteras och uttryckas på olika sätt.

SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Kunskap kan presenteras och uttryckas på olika sätt.

Sant, men ibland vill man bara hitta en rolig bild. Som den här:

Image

[love]

SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Sant, men ibland vill man bara hitta en rolig bild. Som den här:

Jo men det gär väll ändå ha kul utan Google i hope [crazy]

SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Jo men det gär väll ändå ha kul utan Google i hope

Klart det gör, men... jag tycker att det blir så mycket lättare med google. Och youtube... äger inte google youtube förresten? Fan anledningarna till att inte kunna leva utan google bara ökar ju, tycker vi borde byta samtalsämna snart[blush]

[love]

SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Och youtube... äger inte google youtube förresten?

jo, youtube är en del av google. [crazy]

SvaraCitera
Ämnesstartare

Facebook? Ja. Google? Svårare, särskilt om du åsyftar företaget snarare än siten.

SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

jo, youtube är en del av google.

Sitter o jämför google o facebook nu... och även om facebook har betydligt fler fördelar än att bara hålla kontakten med (gamla) vänner så har det ändå ingen chans mot google, inte ens om facebook skapar ett operativsystem för mobiltelefoner[ops]

[love]

SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Precis vad är priset man betalar, när alla event ens vänner går på förmedlas där? När alla mailinglistor flyttar in som grupper på hoss facebook ect?

jo ,jag gillar inte alls att så mycket förmedlas genom facebook som det faktiskt gör. För mycket kretsar kring det. Man klarar sig ju utan men samtidigt går många kontakter förlorade utan.

kulturmarxisten:

Och google, ja man blir ju helt klart begrännsad att hitta information eller blir man det? Jag menar med tanke på att alla andra har tillgång till Google och Facebook ...

mycket information leds ju den vägen,men det finns ju andra alternativ på nätet som tur är. finns ju sökmotorer som är minst lika bra som google.[party]

SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte utan google, men utan facebook fungerar nog utan problem.

SvaraCitera