nej, du är säkert en underbar människa.
tänk på de pengarna du fick
Vad gjorde du med pengarna? :)!
Tilda1988:
tror snarare äckelkänslor o sånt uppkommer om man har det som yrke alltid och ständigt säljer sig till personer man tycker är äckliga
1. Du har en stor möjlighet som sexarbetare att välja sina egna kunder man behöver inte ta första bästa kille då är man ju bara ung och naiv och vet inte vad man sysslar med.
2. Man säljer inte sig själv utan en sexuell tjänst till en annan människa. Mår man dåligt av att röra vid en annan människa eller att någon annan människa rör vid en kan man vända sig till närmaste vårdcentral eller psykmotagning för en göra en utredning på Aspergers syndrom eller så slutar man helt enkelt med att sälja sex om man nu tycker det är så jobbigt.
angel_dead:
blablabla
du verkar ha missat att folk som prostituerar sig ofta befinner sig i situationer då de är desperata efter pengar (t.ex. för att finansiera ett missbruk)
knappast någon nyhet att folk ligger med människor de inte vill ligga med egentligen för att komma åt pengarna
även om det också finns exempel som detta, då det är ett ganska bra utbyte
grön_apa:
äldre kvinna(30-35) 1500:-
grön_apa:
hade liksom kunnat sätte henne endå men extra cash är aldrig fel
Skryt-tråd!!! ![[cool]](/img/smilies/cool.gif)
Om en tjej man e kåt på dessutom är villig att betala för ett knull, jag ser nog inte riktigt problemet... Du får både tömma och fylla pungen om du förtår vad jag menar, tömma där det behöver tömmas och fylla på där det behöver fyllas på... ![[wink]](/img/smilies/wink.gif)
Är det NÅN kille som inte tänker så?!?
Ne...
Tilda1988:
du verkar ha missat att folk som prostituerar sig ofta befinner sig i situationer då de är desperata efter pengar (t.ex. för att finansiera ett missbruk)
knappast någon nyhet att folk ligger med människor de inte vill ligga med egentligen för att komma åt pengarna
Men rent filosofiskt. Spelar det någon roll? Alla som arbetar gör det för att de behöver pengar också, alla som arbetar gör saker de egentligen inte vill.
Har samhället rätt att moralisera över en kvinnas val att sälja sin kropp, FÖRUTSATT att hon valt det själv och inte tvingats till det...
herr_nilsson:
Men rent filosofiskt. Spelar det någon roll? Alla som arbetar gör det för att de behöver pengar också, alla som arbetar gör saker de egentligen inte vill.
ja men det finns ju ändå mer eller mindre angenäma arbetsuppgifter
herr_nilsson:
Har samhället rätt att moralisera över en kvinnas val att sälja sin kropp, FÖRUTSATT att hon valt det själv och inte tvingats till det...
jag säger inte att det är fel att sälja sex, bara det att det finns rätt många exempel på människor som har farit illa av att göra det, eller som gör det p.g.a. att de är socialt bottenskrap
Tilda1988:
som har farit illa av att göra det, eller som gör det p.g.a. att de är socialt bottenskrap
Ja, men det är ju ett cirkelresonemang. Man säljer sex för att man mår dåligt eller mår dåligt för att man säljer sex. Att sälja sex är inte socialt accepterat, men frågan är hur det hade sett ut OM det hade varit det. Det finns inget som säger att de kvinnor som säljer sex hade mått bättre om de inte sålt sex, egentligen.
Den lagstiftning som finns är inte i första hand till för att sätta stopp för prostitution, utan för att sätta stopp för trafficking. Det är handeln med människor, sexslaveriet, framförallt man vill sätta stopp för. Men att kidnappas med våld i ett annat land och sedan tvingas till något är ganska annorlunda mot att göra något frivilligt.
Tilda1988:
det finnas många som tar droger ja men det är ju inte försäljarnas fel eller köparnas. även fast dom söker hjälp för avgiftning får dom ju iaf inte det. sen verkar du inte vara så påläst. och dom flesta människor jobbar för att dom e desperata efter pengar. inte så många som har flera miljoner av ärvda penggar på kontot liksom.
angel_dead:
sen verkar du inte vara så påläst
Och det säger du till henne? Jag har inte sett en enda tråd där det ens har verkat som att du vet vad du pratar om.
Asegli:
Och det säger du till henne? Jag har inte sett en enda tråd där det ens har verkat som att du vet vad du pratar om.
nej men det här e jag påläst i faktiskt. och har erfarenhet av.
angel_dead:
nej men det här e jag påläst i faktiskt. och har erfarenhet av.
Jag har vid tidigare tillfällen sett dig uttala dig på denna fråga och det såg inte ut som att du var påläst.
Asegli:
Jag har vid tidigare tillfällen sett dig uttala dig på denna fråga och det såg inte ut som att du var påläst.
folk e okunniga som inte jobbar med det själva!! folk tror en jävla massa asså. idag e det vanligt med tjejer som säljer sex för att vi älskar mycket pengar.
Tråden låst på grund av inaktivitet