Aviseringar
Rensa alla

Är det Sant !?

Ämnesstartare

Sebbenen:

Precis, jag sa bara skälen till varför man skulle kunna sluta växa, rent teoretiskt

Du bytte spår för att du visste att du inte skulle kunna övertala mig eller för att du inte hade någon källa? Löjligt. Det du snackar om har ju knappt något med diskussionen att göra?
Sluta, nu gjorde du mig ledsen, måste supa ner mig nu känner jag. Men jag har inget att dricka 🙁

SvaraCitera
Ämnesstartare

Majkiie:

Du bytte spår för att du visste att du inte skulle kunna övertala mig eller för att du inte hade någon källa? Löjligt. Det du snackar om har ju knappt något med diskussionen att göra?

[confused]

Dah du fattar jö int. Tränar man rätt som en ung person som växer så styrketränar man inte. DET är att träna fel. Jag står fortfarande för att man kan sluta växa av eventuella skadar som uppkommer när man tränar som yngre.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Sebbenen:

Tränar man rätt som en ung person som växer så styrketränar man inte. DET är att träna fel

Va? Det får du formulera om.

Sebbenen:

Jag står fortfarande för att man kan sluta växa av eventuella skadar som uppkommer när man tränar som yngre.

Men jaha? Må så vara, så kan det bli av eventuella skador om man blir överkörd också. Det den här tråden handlar om är om man slutar växa av själva träningen, inte nå förbannade skador.

SvaraCitera
Ämnesstartare

Majkiie:

Va? Det får du formulera om

Jag anser att om man tex styrketränar som en 13-åring så tränar man fel. Det är onaturligt för kroppen att träna hårt (alltså styrketräna) när man fortfarande växer.

Jag känner rent spontant att jag inte kommer ge vika för det jag tror på, och känner dessutom att du inte kommer ge vika så denna konversation leder oss ingenstans [y]

SvaraCitera
Ämnesstartare

Sebbenen:

Jag anser att om man tex styrketränar som en 13-åring så tränar man fel

..okej.

Sebbenen:

Det är onaturligt för kroppen att träna hårt (alltså styrketräna) när man fortfarande växer

Källa?

Sebbenen:

Jag känner rent spontant att jag inte kommer ge vika för det jag tror på

Vad är det för poäng med att tro saker?

SvaraCitera
Ämnesstartare

Sebbenen:

Jag känner rent spontant att jag inte kommer ge vika för det jag tror på, och känner dessutom att du inte kommer ge vika så denna konversation leder oss ingenstans [y]

Styrketräning är ingen religion så ta din tro och häng dig med den.

SvaraCitera
Ämnesstartare

oggelgoggel:

Styrketräning är ingen religion så ta din tro och häng dig med den.

Vafalls :S

Majkiie:

Källa?

Knew it..

SvaraCitera
Ämnesstartare

Sebbenen:

Knew it..

Ja, självklart.

SvaraCitera
Flink1

Kör på Plasma TV.

Sen köp gym kort när du är 15.

Case closed.

SvaraCitera
Johnas

Har aldrig sett något bevis på att man slutar växa om man tränar ung.
Tror mest det är en skröna.

Har därimot hört att träning oavsett ålder bara är till fördel.

Men visst tror ingen skulle rekomendera en 12åring att träna tunga böjar precis. Men "normal" träning ska inte va nå problem 🙂

SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet

SvaraCitera