Notifications
Clear all

är jag gravid?

Topic starter

Går på p-piller å har tagit alla denna månaden, vet dock att jag missade två nätter men jag tog dom på morgonen dagen efter.
Nu är min mens 6 dagar försenad å jag ligger här å gråter av panik, jag har haft en svag mensvärk 2 dagar i rad nu.
Men ingen mens har kommit, jag vet att den kan utebli om man är stressad osv.
Men det är inte lätt å sluta tänka på det när man e rädd för att bli gravid, jag vet inte vad jag ska göra. 

Har du missat två nätter i rad är det stor chans att du under den veckan inte har varit skyddad. Har du mitt en natt och sen tagit på morgonen och gjort samma en annan natt under månaden borde det inte vara några problem. Har du haft oskyddat sex under tiden du inte varit skyddad är det en stor risk att du har blivit gravid. När man äter p-piller och har mensvecka brukar den komma när den ska. Jag skulle åka till UMO och göra ett graviditetstest vid första drop-in tiden som finns och ta det därifrån

ReplyQuote
Topic starter

(onödigt att hävda att det är "stor risk" då det dels måste sammanfalla rätt med din cykel samt eftersom vi har 0 aning om med hur många timmar du missat och vilka dagar.)

Vänta ett par dagar och ta sedan ett graviditetstest. Så får du ta det därifrån sen liksom. Det kommer att lösa sig. 

ReplyQuote