Notifications
Clear all

Är jag konstig?

Vet vad du menar, gillar också tjejer i den åldern. Dom brukar aldrig våga säga emot, så det är fritt fram att göra vad man vill med dom[wink]

ReplyQuote

Stringburka:

Om det är socialt baserat (har ju trots allt varit en norm i många hundra år) eller biologiskt (kvinnor både blir och slutar vara fertila tidigare än män) eller både och vet jag inte, men det tycks ju vara en ganska vanlig trend.

Kunde inte citera hela din text men tycker det är en vettig poäng. Ser ingen anledning att bli upprörd över ålderskillnader så länge den yngre partnern uppnått en sådan ålder att den kan bestämma själv i tillräcklig utsträckning. Dvs ju äldre en tjej blir desto större gap mellan tjejen och killen (anser jag) är acceptabelt.

ReplyQuote

Jag tycker att det är lite äckligt.

ReplyQuote
Kohina

Åldersfixering tycker jag nog är mer äckligt än att man umgås med yngre tjejer. Nästan alla mina killkompisar är typ 5 år äldre än mig. Ålder är bara en siffra, det är ju personen man umgås med inte siffran.

ReplyQuote

Jag umgås nästan bara med äldre killar, och när jag var femton och killar i 20-års åldern försökte ragga på mig så tyckte jag väl inte direkt att dom var äckliga "gubbar". Det beror ju helt på hur personen är och beter sig, åldern spelar egentligen ingen roll. Tror att de flesta tjejer i den åldern tycker att killarna i sin egen ålder är jävligt omogna, för det är de flesta. Klart att det finns vissa undantag men jag har mycket lättare för att umgås med äldre killar. Beror väl på hur tjejen är också i för sig..... Hm, det är nog olika från person till person. Så länge det är okej för båda så go! [smile]

ReplyQuote
Filip

TS du är Hebefil.
Hebefil är alltså när man blir attraherad av tonåringar. Du är inte konstig alls. De flesta män är mer eller mindre hebefiler och gillar att titta på tonåringar. Det finns en anledning till att Teen porr är den absolut största genren inom det film området.

Att du hellre umgås med dem är där emot mer ovanligt än att man blir fysiskt attraherad. Det är helt enkelt bara så att du mognar senare än de flesta andra i din ålder. Umgås med de du gillar att umgås med helt enkelt. Åldern är bara en siffra.

Det har vart på förslag att Hebefili ska börja klassas som en psykisk störning men det är enligt min mening ett otroligt idiotiskt förslag. För bara 100 år sen var det ju fullt normalt att en äldre man hade en 15 årig kvinna som fru. Det där med att man ska vara i samma ålder är bara ett modernt påfund.

Ta bara Muhammed från Islam. Enligt Koranen hade han en fru vid namn Aisha som vid giftermålet var 6 år gammal. Han hade samlag med henne för första gången när hon var 9 år. Detta var på 600-talet och ansågs då som något helt normalt. En sak som är viktig att markera är att sex med småbarn inte var något som endast praktiserades av muslimer. Det var helt normalt i hela Europa och största delen av världen. Sen den här tiden har åldersgränsen för vad som är normalt flyttats högre och högre hela tiden.

Just nu ligger den svenska lagen vid att du får knulla 15 åringar så det du beskriver är ju på pappret helt acceptabelt med dagens mått mätt. Sen är det bara du själv som får sätta din egna moraliska ribba. Om du är orolig för vad omgivningen ska tycka så kommer du säkert få många konstiga blickar på dig men ingen förutom du själv och tjejerna du är med har något att säga till om när det kommer till ditt kärleksliv.

Förbered dig dock på att tjejernas farsor kommer hata dig för din ålder oavsett hur trevlig du är som person. [wink]

ReplyQuote

Tula:

Haha jag slår vad om att fjortisbrudar inte har något emot det. Status vettu

+1 [y]

ReplyQuote