Aviseringar
Rensa alla

är jag tråkig?


Ämnesstartare

Vafalls?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissAnox:

Vafalls?

Precis. Det är klart att kommentarerna beror på honom, eller åtminstone grundar sig i hur han uppfattas, vilket i sin tur är en kombination av hur han beter sig och andras preferenser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Precis. Det är klart att kommentarerna beror på honom, eller åtminstone grundar sig i hur han uppfattas, vilket i sin tur är en kombination av hur han beter sig och andras preferenser.

Han har inte gjort sig skyldig till att vara tråkig eller värd den skit folk kastar på honom. Mobbing grundar sig i osäkerhet hos förövaren, inte i dåliga karaktärsdrag hos individen som blir utsatt. Det hade varit annorlunda om Anura varit elak mot människor, men jag har iaf inte sett några sådana tendenser.

Det handlar om de osäkras primitiva önskan att klättra upp på den sociala stegen genom att trycka ned en individ som inte hunnit rota sig som gruppmedlem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissAnox:

Han har inte gjort sig skyldig till att vara tråkig eller värd den skit folk kastar på honom.

Huruvida han är tråkig är subjektivt. Att människor finner honom sådan beror definitivt på hur han beter sig. Om han dessutom är ett mobboffer är sekundärt.

MissAnox:

Det hade varit annorlunda om Anura varit elak mot människor, men jag har iaf inte sett några sådana tendenser.

Nej, tråkig är inte synonymt med elak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tobbish:

Hur går du vidare efter det här nederlaget?

vet fan inte [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Huruvida han är tråkig är subjektivt. Att människor finner honom sådan beror definitivt på hur han beter sig. Om han dessutom är ett mobboffer är sekundärt.

Frågan är om Anuras fråga är intressant. Jag menar att "tråkig" och en rad andra negativa påhopp som måste bero på påhopparna pga

MissAnox:

Det hade varit annorlunda om Anura varit elak mot människor, men jag har iaf inte sett några sådana tendenser.

Detta styrker min tes att deras uppfattningar inte är grundade i Anuras personlighet utan är del av en jargong där de projicerar en mängd saker de (delvis förmedvetet/undermedvetet) kritiserar sig själva för.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissAnox:

Detta styrker min tes att deras uppfattningar inte är grundade i Anuras personlighet

Något du själv skriver styrker en ogrundad tes? Jag tycker det är en lustig inställning att förklara människors inställning till ett beteende utan att inkludera beteendet i sig. Det ter sig mest godtyckligt att betrakta negativa omnämnanden som projiceringar coh positiva som genuina. Alla människor klickar inte och alla människor har inte samma preferenser och måttstockar. Det är heller inte mobbning om någon ber om att bli bedömd och sedan blir det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

styrker

dåligt ordval, "ligger till grund för min tes" menade jag. Man måste ha ett incitament till en tes, i detta fall från betraktelser.

Nachac:

Det ter sig mest godtyckligt att betrakta negativa omnämnanden som projiceringar coh positiva som genuina.

En sådan generalisering gör jag inte. Utgår från det enskilda fallet.

Nachac:

Det är heller inte mobbning om någon ber om att bli bedömd och sedan blir det.

Det handlar om hur människor har agerat tidigare - en oproportionerlig våg av elaka kommentarer.

Nachac:

Det ter sig mest godtyckligt att betrakta negativa omnämnanden som projiceringar coh positiva som genuina. Alla människor klickar inte och alla människor har inte samma preferenser och måttstockar.

Påståenden producerade i en sådan kultur anser jag inte konstruktiva att gå på för att förbättra sig, då de förmodligen har en mycket liten verklighetsförankring. Den reella avvikelsen är enligt min mening att Anura inte kommit in i gruppen och forumets sociala koder och därmed utgör ett tilldragande mål för näthat. Därför är han inte att förebrå för det som skett.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

På grund av kritik och på grund av att jag inte pallar, så vill jag härmed be om ursäkt för att jag varit hård mot dig Anura. Jag har inte menat att såra dig, jag har bara haft svårt att ta dig seriöst, vilket kan låta elakt men det är sanningen. Jag blir väldigt provocerad av dina trådar och då ger jag per automatik kritik, och du är inte alltid trevlig du heller, vilket gör det värre och gör att jag behandlar dig oseriöst. Försök tänk en gång extra när du skapar trådar, för ibland verkar du inte tänka alls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissAnox:

Därför är han inte att förebrå för det som skett.

Det handlar inte om förebråelser, Anura har ingen skyldighet att roa någon. Ifall man uppfattas som tråkig eller inte beror mycket riktigt på ifall man förstår och tar till sig de sociala koder som råder i sammanhanget. Oavsett vilka värderingar man lägger i det beror en sådan dissonans på båda parter. Lika väl som gruppen har vissa preferenser har subjektet, i detta fall Anura, vissa egenskaper. Det är inte som att människor gemensamt på ingen grund alls bara bestämmer sig för att någon är tråkig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

och du är inte alltid trevlig du heller, vilket gör det värre och gör att jag behandlar dig oseriöst.

Det är ok och jag förstår. Men när har jag varit otrevlig? Det har jag aldrig försökt vara.


   
SvaraCitera