Aviseringar
Rensa alla

Är kär i en tjej i 9:an


Ämnesstartare

Hej, är kär i en tjej som går i nian, och jag går i åttan. Vi har känt varandra i kanske 1 månad. Vi hälsar mest på varandra i korridoren och har umgåtts kanske en 2-3 gånger på fritiden. Hon är väldigt rolig, skrattar mycket och är väldigt social. När vi väl pratar så det är oftast hon som startar konversationerna. Men jag vågar liksom inte fråga om hon vill umgås på fritiden för då kanske mina kompisar fattar, eller prata med henne på Facebook för jag vill inte verka desperat. Hur ska jag göra? är min ålder ett problem? gör jag fel som blir kär för fort? gillar hon mig tillbaka?


   
Citera

Du kan fråga om hon vill hitta på något på fritiden. Eller skriva något på Facebook. Åldern är inte ett problem. Att vara kär efter en månad är inte så konstigt när man är i din ålder. Har ingen aning om hon gillar henne tillbaka. Det får du fråga henne om.


   
SvaraCitera

Jag vet att det inte är lätt sådant. Men din ålder är inget problem. Jag tycker absolut att du ska våga skriva till henne och ta initsiativ till att träffas. Det är svårt att säga om hon är kär i dig, men du kan alltid avvaka och se. Men du kan alltid göra det läskiga och fråga henne om hon gillar dig och berätta som det är om dina känslor. Lycka till!

Ps. Det är ju alla hjärtansdag den 14 februari, du kan alltid om du vill ge henne något fint i form av en kram, choklad, lie gelhjärtan. Eller bara hälsa henne "Glad allahjärtansdag"! 🙂


   
SvaraCitera

Jag tycker att du ska fråga henne henne på skolan om hon vill hitta på något efter skolan någon dag, Det värsta som kan hända vore att hon inte riktigt vill, Men pratar hon med dig så som du säger så är det nog inga problem.

Ni kan ta en fika eller bara hitta på något skoj som man kan göra runt omkring där ni bor. Ni kan ju kanske gå på bio på helgen, Bio kanske inte är det mest sociala men det är mysigt att sitta nära och bara vara med den man gillar.

Men jag tycker inte du ska ha för höga förhoppningar om att det kanske blir mer än vänskap nu i förhand, Man kan ofta bli sårad om man inser att man har haft för höga förhoppningar. Jag har haft det med en vacker tjej vilket slutade med några veckors ångest, men sånt går oftast över.

Men ta chansen och se vart det leder. Att inte ta chansen är sjukt korkat.
Jag tog inte chansen med en tjej jag gick med i skolan och ångrar det lite än idag..


   
SvaraCitera