När kan man säga att man har någon slags form av ätstörningar?
Eller måste en läkare säga att man har en ätstörning eller kan man säga att man har det själv fast det inte är "läkarsagt"
när man lider av en ätstörning så har man ätstörningar
När man passar in på symptomen kanske.
Självklart kan man säga att man har en ätstörning fastän en läkare inte sagt det.
ailuja:
När man passar in på symptomen kanske.
Självklart kan man säga att man har en ätstörning fastän en läkare inte sagt det.
Okej tack
Om man är 158 cm och väger 52 kg tycker ni att det är för mycket?
Johanna123:
Om man är 158 cm och väger 52 kg tycker ni att det är för mycket?
nej, det är inte för mycket.
reben:
nej, det är inte för mycket.
Okej men lite mycket då? För jag tycker att det är för mycket
Johanna123:
Okej men lite mycket då? För jag tycker att det är för mycket
det är möjligt att du tycker att det är för mycket. men enligt mig är det inte för mycket. om du är orolig bör du kontakta vården för att se över din vikt.
reben:
det är möjligt att du tycker att det är för mycket. men enligt mig är det inte för mycket. om du är orolig bör du kontakta vården för att se över din vikt.
Okej. Tack!
Johanna123:
Okej. Tack!
Gör inget dumt, och om du vet att du har ätstörningstendenser så försök sluta med de för allt i världen. En ätstörning får dig att tappa nära vänner och även ofta att betygen drar ner sig :/ INgen rolig period. Bara ångest ut av mat och mat är tyg gott såå aaa.
Axelinaaas:
Gör inget dumt, och om du vet att du har ätstörningstendenser så försök sluta med de för allt i världen. En ätstörning får dig att tappa nära vänner och även ofta att betygen drar ner sig :/ INgen rolig period. Bara ångest ut av mat och mat är tyg gott såå aaa.
Okej. Kan försöka men det säger jag till alla.. Men ja det är svårt när man vill gå ner i vikt.
Johanna123:
Okej. Kan försöka men det säger jag till alla.. Men ja det är svårt när man vill gå ner i vikt.
Ja, men du jag vill så innerligt gå ner i en storlek 32 / 24 men jag måste inse att jag kommer ändå inte må bra när jag väl kommer dit och det fungerar så att när du väl kommit dit du vill komma så kommer de lägga in dig och du blir normalviktig igen och du har bara slösat massa tid av ditt liv på att oroa dig på fel saker. Försök att tvinga i dig själv mat även fast du får ångest för det blir bättre
20.8 i BMI har du, alltså ligger du på lägre normalvikt. Sen är det inget konstigt med att tycka att man väger för mycket ändå, rätt naturligt pga tja... dagens samhälle så att säga. Men kom ihåg att du inte gör det hursomhelst.
Axelinaaas:
Ja, men du jag vill så innerligt gå ner i en storlek 32 / 24 men jag måste inse att jag kommer ändå inte må bra när jag väl kommer dit och det fungerar så att när du väl kommit dit du vill komma så kommer de lägga in dig och du blir normalviktig igen och du har bara slösat massa tid av ditt liv på att oroa dig på fel saker. Försök att tvinga i dig själv mat även fast du får ångest för det blir bättre
Nja.. jag tänker inte bli inlagd det kan dom glömma.
Johanna123:
Nja.. jag tänker inte bli inlagd det kan dom glömma.
fast om du är under 18 och hamnar under bmi 14 så kommer du bli tvångsinlaggd så det kan du inte direkt styra över :/